Strona główna » Encyklopedia pism » Top Secret » Top Secret nr 1, 9-10/1990

Top Secret nr 1, 9-10/1990


Okładka
Brak Cover CD/dyskietek
Redaktor naczelny:

Marcin [Martinez] Przasnyski

Zespół redakcyjny:

Marek Czarkowski
Łukasz [Luke] Czekajewski
Waldemar [Pegaz Ass] Nowak

Grafika:

Waldemar [Pegaz Ass] Nowak
Beata Znamirowska

Opracowanie graficzne:

Wanda Roszkowska

Zdjęcia:

Leopold Dzikowski

Fotoskład:

Grażyna Kurzątkowska

Montaż:

Grażyna Ostaszewska

Korekta:

Maria Krajewska
Teresa Rutkowska

Wydawca:

Spółdzielnia „Bajtek”
ul. Wspólna 61,
00-687 Warszawa
tel. 21-12-05

Adres redakcji:

ul. Wspólna 61,
00-687 Warszawa

Skład i druk:

Prasowe Zakłady Graficzne w Ciechanowie,
ul. Sienkiewicza 51

Nakład:

105 000 egz.

Liczba stron:

32

Spis treści:
Ten pierwszy raz2
Do wszystkich2
Menu3
MicroProse po Polsku – Polak potrafi!4
Technocop – zamknij oczy i strzelaj5
Hot-Rod – końca nie widać5
Batman – rewelacja roku6
Video – jeden pomysł, dwa dzieła8
Do poduszki – nie samymi grami…9
High Score – perwersja w domu i zagrodzie9
F-18 Hornet – lata wysoko, póki nie spadnie10
Card Sharks – tu nie przegrasz ani centa10
Power at Sea – całą naprzód12
The Eidolon – stary, ale jary13
Tips & Tricks – pożyć dłużej14
Bruce Lee – bleee…15
Karnov – zabili go i uciekł16
The Nieśmiertelnies – życie po życiu18
Droga przez mękę – Gremlinem w Robina18
The Three Musketeers – a Ty czwarty19
Battle Chess – Karpow + Lancelot20
The Last Ninja – Hit’8721
Lista przebojów – najlepsze i najgorsze27
Run for It – zdobądź, zanim zostaniesz zdobyty28
Gry i my – o grach naukowo32

Ten pierwszy raz

W pierwszym, inauguracyjnym, prawdziwym numerze Top Secret przedstawiamy się i nasze osiągnięcia w zmaganiach ze starymi, średnimi i nowymi grami.

Nie uświadczysz tu smutów. Teksty tylko ciekawe, ale nie sztywne. Nie chcemy nudzić, nie chcemy też przekonywać ani pouczać. Chcemy być przydatni.

Jeśli lubisz grać, całymi nocami nie zdejmujesz bolącego palca ze spustu joysticka lub klepiesz w trzeszczącą klawiaturę, czytaj nas. Nie zawiedziesz się, jeśli będziesz o to dbał. Dostosujemy się do twoich potrzeb i oczekiwań. Zaspokoimy ciekawość, pokażemy drogę we mgle. Dowiesz się, co lubią inni, w co się gra. Nareszcie ukończysz gry z zakurzonej dyskietki. Nieśmiertelny, będziesz przemierzał galaktyki.

W pierwszym, torującym drogę następnym, numerze Top Secret rozpoczynamy większość naszych zamysłów – kąciki gier różnych typów, zderzenie gry z pierwowzorem, ułatwienia i podpowiedzi, mapy, opisy, felietony o aktualnościach. Pełny spis treści znajduje się obok, lecz wierzę, że i tak przeczytacie wszystko.

Marcin Przasnyski

Indeks gier:
Batman6
Battle Chess20
Bruce Lee15
Card Sharks11
Eidolon, the13
F-18 Hornet10
Hot-Rod5
Karnov16
Last Ninja, the21
Licence to Kill8
Power at Sea12
Run for It27
Technocop5
Three Musketeers, the19
Untouchables, the8
War in Middle Earth9
Street Rod

MicroProse po Polsku – opis dokonań firmy Karen – polskiego producenta gier, tworzącego w latach 80-tych i 90-tych dla zachodnich wydawców, takich jak Activision, SSI, California Dreams czy Electronic Arts. To oni stali m.in. za BlockOut – kultowymn klonem Tetrisa czy Street Rod – miejskimi wyścigami furami z lat 60-tych, tytułem doskonale znanym Amigowcom. Niestety, gry te były oficjalnie wydawane jedynie za granicą. Do polskich graczy trafiały „nieoficjalnymi” kanałami.

Railroad Tycoon

Gry i my – analiza zagranicznego i polskiego rynku gier. Wnioski jak na początek lat 90-tych standardowe: Polaków nie stać na tytuły sprzedawane po cenach „zachodnich”. Jednocześnie czuć tęsknotę za oryginalnymi, dobrze wydanymi, pudełkowymi wersjami hitów. Jako przykład opisany jest Railroad Tycoon – gra ekonomiczna, która w oryginalnym wydaniu zawiera wiele przydatnych dodatków, zachęcających do zabawy przez wiele miesięcy. Autor wyraża nadzieję, że rynek gier pójdzie w tą stronę. I poszedł.