Świat Gier Komputerowych nr 9-10, 9-10/1993
Redaktor naczelny:
Redaktor techniczny:
Wojciech Stawski
Redaktor graficzny:
Krzysztof Wirszyłło
Korespondencja:
Tomasz Łoboda
Kolportaż:
Andrzej Kentzer
Redakcja:
Krystyna Sałasińska
Współpracownicy:
Szymon Grabowski
Jacek Karolczak
Tomasz Kokoszczyński
Tomasz Kulbacki
Dariusz Lewkowski
Arkadiusz Matczyński
Dominik Młyński
Piotr Orcholski
Marek Telecki
Jacek Ryć
Adres redakcji:
ul. Świętojańska 2/7
85-017 Bydgoszcz
tel. 28-79-20
fax 22-64-03
Wydawca:
P.W.H. „ALFIN” sp. z o.o.
ul. Świętojańska 2/7
85-017 Bydgoszcz
Druk:
Łódzkie Zakłady Graficzne
ul. Dowborczyków 18
Łódź
Okładka:
Krzysztof Wirszyłło
Plakat:
Krzysztof Wirszyłło
Numer indeksu:
320358
Format:
207×295 mm
Liczba stron:
68
Spis treści:
Od Redakcji | 1 |
Listy | 2 |
Między nami, graczami | 3 |
Pool of Radiance Mapy | 6 |
Syndicate | 10 |
Goal! | 14 |
Robbo | 16 |
Titus the Fox | 17 |
Carrier Command | 18 |
Street Fighter 2 | 22 |
Fairy Tales | 24 |
Coredat Core Wars | 26 |
Epic | 28 |
Sklep ŚGK | 31 |
Plakat | 32 |
Eye of the Beholder II | 35 |
Great Naval Battles North Atlantic | 38 |
Star Trek | 44 |
Utopia | 46 |
Wing Commander II | 49 |
Putt-Putt Joins the Parade | 52 |
Railroad Tycoon | 54 |
C-64 | 56 |
Gry platformowe | 58 |
Triki | 60 |
Market | 62 |
CZEŚĆ!
Lato bezwzględnie się skończyło, ale przecież nie znaczy to, że skończył się czas zabaw i że mamy się umartwiać. Wręcz przeciwnie, dla GRACZY dopiero teraz wszystko się zaczyna – nowe komputery, nowe gry, nowe doświadczenia. Przejdźmy więc do konkretów.
Bieżący numer przygotowaliśmy tak, aby każdy znalazł coś dla siebie. Są więc opisy gier platformowych, symulacyjnych, strategicznych. Prócz tego, na życzenie Czytelników, wprowadziliśmy nowy dział dotyczący gier na C-64.
Kończymy nasz wakacyjny konkurs na temat „Moja ulubiona gra”. Wyniki ogłosimy w następnym, grudniowym numerze.
Jeśli chodzi o konkurs dla prenumeratorów, to oczywiście trwa on nadal. Należy tylko wspomnieć, że aby wziąć w nim udział, nie musicie przysyłać do redakcji swoich blankietów. Wystarczy, że wpłacicie odpowiednią sumę i … poczekacie na losowanie.
Na koniec jeszcze jedna sprawa. Zapewne zauważyliście, że wbrew obietnicy obecny ŚGK także jest numerem podwójnym. Niestety, tym razem nie udało nam się przejść na cykl miesięczny i do końca tego roku zapewne się to nie uda. No cóż, siła wyższa – wcześniejsze opóźnienia właśnie teraz i w ten sposób dają o sobie znać.
Redakcja
Indeks gier:
Carrier Command | 18 |
Coredat Core Wars | 26 |
Epic | 28 |
Eye of the Beholder II | 35 |
Fairy Tales | 24 |
Goal! | 14 |
Great Naval Battles North Atlantic | 38 |
Pool of Radiance | 6 |
Putt-Putt Joins the Parade | 52 |
Railroad Tycoon | 54 |
Robbo | 16 |
Star Trek | 44 |
Street Fighter 2 | 22 |
Syndicate | 10 |
Titus the Fox | 17 |
Utopia | 46 |
Wing Commander II | 49 |
Piotr Pieńkowski będąc świadomym, iż nie jest w stanie dotrzymać obietnicy dotyczącej przejścia na miesięczny cykl wydawniczy, we Wstępniaku przyznał, że do końca roku Świat Gier Komputerowych będzie wydawany jako numer podwójny. Mimo tego, pod względem zmian jakie przechodziło pismo, nadal pozostawało na wznoszącej fali, jednak na prawdziwe tsunami trzeba było jeszcze (chwilę) poczekać… Jedynie projekt okładki można uznać za chwilową flautę. Legenda głosi, że Naczelnik i Grafik mieli po tym incydencie długą i ciężką rozmowę.
W numerze 9-10/1993 zamieszczono drugi w historii ŚGK plakat. Tym razem, motywem jest gra Railroad Tycoon, uznana przez redakcję za „Super Grę”. Przy tej okazji, Arkadiusz Matczyński postanowił przypomnieć tę starszą – w momencie ukazania się pisma już trzyletnią – pozycję, która swego czasu gościła na listach najlepszych gier z gatunku symulacyjno-strategicznych, publikując w omawianym wydaniu jej opis.
Nowy numer, nowy kącik – można powiedzieć, że to już tradycja. Redakcja spełniła kolejne życzenie czytelników i na łamach Świata Gier Komputerowych wystartował nowy dział dotyczący gier na Commodore 64. Na początek dwie strony i recenzje czterech gier: sportowej, symulatora lotniczego, (znakomitej) platformówki oraz wyścigów samochodowych. Wszystkie autorstwa Tomasza Łobody.
W tym wydaniu rozrósł się felieton „Między nami, graczami…„, jego objętość zwiększyła się z dotychczasowej połowy strony, wypełniając całą szpaltę. Co intrygujące, autorem artykułu nie był Piotr Pieńkowski (Gracz), lecz został on napisany przez Tomasza Nowickiego, który używał przekornego pseudonimu Antygracz.
Gry platformowe – Szymon Grabowski, wówczas 14. letni współpracownik Świata Gier Komputerowych, dotychczas publikujący recenzje i poradniki, w tym artykule skupił się na przeglądzie gier platformowych i wskazaniu najciekawszych pozycji z tego gatunku. Jest to lista subiektywna, autor wybrał i opisał te, które uważał za „kroki milowe” w dziedzinie platformówek. Dodatkowo, przedstawił spis 20 najlepszych wymieniając wszystkie platformy na jakie dana gra została wydana. Artykuł można uznać za historyczny, gdyż po raz pierwszy w ŚGK gry zostały ocenione w skali 0-100%. Ciekawostką jest fakt, że artykuł ozdobiono screenem z Prince of Persia, a o grze nie wspomniano w tekście ani razu.
Wojny rdzeniowe – artykuł wyjaśniający ideę wojen rdzeniowych, czyli walki pomiędzy napisanymi przez graczy programami. Opisuje genezę powstania tej odmiany rozrywki, zasady i strategię walki. Prezentowany jest także polski program pt. Cordat Core Wars, służący do prowadzenia wojen rdzeniowych. Wydawcą Cordat Core Wars jest nieistniejąca już dziś firma Cordat z Krakowa.