Strona główna » Encyklopedia pism » Świat Gier Komputerowych » Świat Gier Komputerowych nr 9-10, 9-10/1993

Świat Gier Komputerowych nr 9-10, 9-10/1993


Okładka
Brak Cover CD/dyskietek
Redaktor naczelny:

Piotr Pieńkowski

Redaktor techniczny:

Wojciech Stawski

Redaktor graficzny:

Krzysztof Wirszyłło

Korespondencja:

Tomasz Łoboda

Kolportaż:

Andrzej Kentzer

Redakcja:

Krystyna Sałasińska

Współpracownicy:

Szymon Grabowski
Jacek Karolczak
Tomasz Kokoszczyński
Tomasz Kulbacki
Dariusz Lewkowski
Arkadiusz Matczyński
Dominik Młyński
Piotr Orcholski
Marek Telecki
Jacek Ryć

Adres redakcji:

ul. Świętojańska 2/7
85-017 Bydgoszcz
tel. 28-79-20
fax 22-64-03

Wydawca:

P.W.H. „ALFIN” sp. z o.o.
ul. Świętojańska 2/7
85-017 Bydgoszcz

Druk:

Łódzkie Zakłady Graficzne
ul. Dowborczyków 18
Łódź

Okładka:

Krzysztof Wirszyłło

Plakat:

Krzysztof Wirszyłło

Numer indeksu:

320358

Format:

207×295 mm

Liczba stron:

68

Spis treści:
Od Redakcji1
Listy2
Między nami, graczami3
Pool of Radiance Mapy6
Syndicate10
Goal!14
Robbo16
Titus the Fox17
Carrier Command18
Street Fighter 222
Fairy Tales24
Coredat Core Wars26
Epic28
Sklep ŚGK31
Plakat32
Eye of the Beholder II35
Great Naval Battles North Atlantic38
Star Trek44
Utopia46
Wing Commander II49
Putt-Putt Joins the Parade52
Railroad Tycoon54
C-6456
Gry platformowe58
Triki60
Market62

CZEŚĆ!

Lato bezwzględnie się skończyło, ale przecież nie znaczy to, że skończył się czas zabaw i że mamy się umartwiać. Wręcz przeciwnie, dla GRACZY dopiero teraz wszystko się zaczyna – nowe komputery, nowe gry, nowe doświadczenia. Przejdźmy więc do konkretów.

Bieżący numer przygotowaliśmy tak, aby każdy znalazł coś dla siebie. Są więc opisy gier platformowych, symulacyjnych, strategicznych. Prócz tego, na życzenie Czytelników, wprowadziliśmy nowy dział dotyczący gier na C-64.

Kończymy nasz wakacyjny konkurs na temat „Moja ulubiona gra”. Wyniki ogłosimy w następnym, grudniowym numerze.

Jeśli chodzi o konkurs dla prenumeratorów, to oczywiście trwa on nadal. Należy tylko wspomnieć, że aby wziąć w nim udział, nie musicie przysyłać do redakcji swoich blankietów. Wystarczy, że wpłacicie odpowiednią sumę i … poczekacie na losowanie.

Na koniec jeszcze jedna sprawa. Zapewne zauważyliście, że wbrew obietnicy obecny ŚGK także jest numerem podwójnym. Niestety, tym razem nie udało nam się przejść na cykl miesięczny i do końca tego roku zapewne się to nie uda. No cóż, siła wyższa – wcześniejsze opóźnienia właśnie teraz i w ten sposób dają o sobie znać.

Redakcja

Indeks gier:
Carrier Command18
Coredat Core Wars26
Epic28
Eye of the Beholder II35
Fairy Tales24
Goal!14
Great Naval Battles North Atlantic38
Pool of Radiance6
Putt-Putt Joins the Parade52
Railroad Tycoon54
Robbo16
Star Trek44
Street Fighter 222
Syndicate10
Titus the Fox17
Utopia46
Wing Commander II49
Plakat, ŚGK nr 9-10/1993

Piotr Pieńkowski będąc świadomym, iż nie jest w stanie dotrzymać obietnicy dotyczącej przejścia na miesięczny cykl wydawniczy, we Wstępniaku przyznał, że do końca roku Świat Gier Komputerowych będzie wydawany jako numer podwójny. Mimo tego, pod względem zmian jakie przechodziło pismo, nadal pozostawało na wznoszącej fali, jednak na prawdziwe tsunami trzeba było jeszcze (chwilę) poczekać… Jedynie projekt okładki można uznać za chwilową flautę. Legenda głosi, że Naczelnik i Grafik mieli po tym incydencie długą i ciężką rozmowę.

W numerze 9-10/1993 zamieszczono drugi w historii ŚGK plakat. Tym razem, motywem jest gra Railroad Tycoon, uznana przez redakcję za „Super Grę”. Przy tej okazji, Arkadiusz Matczyński postanowił przypomnieć tę starszą – w momencie ukazania się pisma już trzyletnią – pozycję, która swego czasu gościła na listach najlepszych gier z gatunku symulacyjno-strategicznych, publikując w omawianym wydaniu jej opis.

C-64, ŚGK nr 9-10/1993

Nowy numer, nowy kącik – można powiedzieć, że to już tradycja. Redakcja spełniła kolejne życzenie czytelników i na łamach Świata Gier Komputerowych wystartował nowy dział dotyczący gier na Commodore 64. Na początek dwie strony i recenzje czterech gier: sportowej, symulatora lotniczego, (znakomitej) platformówki oraz wyścigów samochodowych. Wszystkie autorstwa Tomasza Łobody.

W tym wydaniu rozrósł się felieton „Między nami, graczami…„, jego objętość zwiększyła się z dotychczasowej połowy strony, wypełniając całą szpaltę. Co intrygujące, autorem artykułu nie był Piotr Pieńkowski (Gracz), lecz został on napisany przez Tomasza Nowickiego, który używał przekornego pseudonimu Antygracz.

Prince of Persia

Gry platformowe – Szymon Grabowski, wówczas 14. letni współpracownik Świata Gier Komputerowych, dotychczas publikujący recenzje i poradniki, w tym artykule skupił się na przeglądzie gier platformowych i wskazaniu najciekawszych pozycji z tego gatunku. Jest to lista subiektywna, autor wybrał i opisał te, które uważał za „kroki milowe” w dziedzinie platformówek. Dodatkowo, przedstawił spis 20 najlepszych wymieniając wszystkie platformy na jakie dana gra została wydana. Artykuł można uznać za historyczny, gdyż po raz pierwszy w ŚGK gry zostały ocenione w skali 0-100%. Ciekawostką jest fakt, że artykuł ozdobiono screenem z Prince of Persia, a o grze nie wspomniano w tekście ani razu.

Wojny rdzeniowe – artykuł wyjaśniający ideę wojen rdzeniowych, czyli walki pomiędzy napisanymi przez graczy programami. Opisuje genezę powstania tej odmiany rozrywki, zasady i strategię walki. Prezentowany jest także polski program pt. Cordat Core Wars, służący do prowadzenia wojen rdzeniowych. Wydawcą Cordat Core Wars jest nieistniejąca już dziś firma Cordat z Krakowa.