Strona główna » Encyklopedia pism » Świat Gier Komputerowych » Świat Gier Komputerowych nr 2, 2/1993

Świat Gier Komputerowych nr 2, 2/1993


Okładka
Brak Cover CD/dyskietek
Redaktor naczelny:

Mirosław Domosud

Korespondencja:

Krzysztof Nowicki

DTP:

Piotr Pieńkowski

Grafika:

Krzysztof Wirszyłło

Współpracownicy:

Wojciech Białkowski
Tomasz Flanc
Katarzyna Hojan (prenumerata)
Jacek Ilczuk
Tomasz Kokoszczyński
Tomasz Kulbacki
Tomasz Łoboda
Jacek Ryć
Szymon Grabowski
Maciej Klimkiewicz
Adam Struk
Marcin Hinz

Adres redakcji:

ul. Świętojańska 2/7
85-017 Bydgoszcz
tel./fax 22-64-03

Wydawca:

P.W.H. „ALFIN” sp. z o.o.
ul. Świętojańska 2/7
85-017 Bydgoszcz

Druk:

P.P.H. „HECTOR”,
Strzelce Górne 1
86-022 Dobrcz

Okładka:

Krzysztof Wirszyłło

Numer indeksu:

320358

Format:

207×295 mm

Liczba stron:

68

Spis treści:
Od Redakcji1
Zapowiedzi2
Wax Works4
Indianapolis 5006
Red Zone6
Vroom6
Ivanhoe11
Gobliins II12
Street Fighter II14
Realms17
Deuteros (2)22
Mig-2928
688 Attack Sub30
Pacific Islands (2)34
Midwinter (2)39
Putty40
Ishar42
Tower of Babel48
Legend51
TV Boxing52
Fire & Ice53
Elvira (2)54
Pinball58
Crazy Seasons58
Fire Force60
Ami-Market62

Drodzy Czytelnicy!!!

Dziękujemy za tak wspaniałe powitanie. Poprzedni numer czasopisma był pierwszym w historii ŚWIATA GIER KOMPUTEROWYCH. Reakcja Czytelników była oszałamiająca, telefony, stosy kartek i listów, zaskoczyły nas zupełnie. Cieszymy się bardzo, nie spoczniemy jednak na laurach, chcemy tworzyć coraz lepsze pismo.

Liczymy tutaj na Was, Drodzy Czytelnicy.

Przypominam, czekamy na każdą propozycję współpracy. Nie stawiamy żadnych ograniczeń wiekowych, czy światopoglądowych. Kilka artykułów nadesłał nam 12-letni chłopak! Można je przeczytać w tym i w poprzednim numerze pisma. Mamy tylko jedną prośbę, niech każdy chętny do współpracy napisze do nas obszerny list z konkretnymi propozycjami oraz jak najdokładniej przedstawi siebie, swoje możliwości i oczekiwania.

W ŚWIECIE GIER KOMPUTEROWYCH przedstawiamy programy tworzone przede wszystkim dla użytkowników komputerów Amiga, Atari ST, IBM PC, a także Commodore 64 i ZX Spectrum. Naprawdę, WIĘKSZOŚĆ wydawanych na świecie gier powstaje na te komputery. Natomiast dla „małego” Atari nowe gry powstają praktycznie już tylko w Polsce.

Zapraszamy do współpracy dystrybutorów licencyjnego oprogramowania, cenimy ich za odwagę w tworzeniu rynku oprogramowania komputerowego w Polsce.

Mirosław Domosud

Indeks gier:
688 Attack Sub30
Crazy Seasons58
Deuteros (2)22
Elvira (2)54
Fire & Ice53
Fire Force60
Gobliins II12
Indianapolis 5006
Ishar42
Ivanhoe11
Legend51
Midwinter (2)39
Mig-29M Super Fulcrum28
Pacific Islands (2)34
Pinball Dreams58
Pinball Fantasies58
Putty40
Realms17
Red Zone6
Street Fighter II14
Tower of Babel48
TV Boxing52
Vroom6
Waxworks4

W drugim numerze Świata Gier Komputerowych zadebiutowała nowa rubryka „Ami-Market” (nazwa wkrótce zmieni się na „Market„), która zagości w wielu kolejnych wydaniach pisma. Jej zawartość jest dosyć skromna, ledwie kilkanaście ogłoszeń kupię/sprzedam/wymienię, jednak pamiętajmy, że to dopiero jej początki. Również po raz pierwszy, poza reklamami wydawcy czasopisma, w tym numerze pojawiły się ogłoszenia firm handlujących oprogramowaniem, sprzętem czy literaturą. Znamienny dla lat 90. slogan „Katalogi gratis po nadesłaniu zaadresowanej koperty i znaczka” zachęcał do poznania i skorzystania z oferty.

W omawianym numerze po raz pierwszy w historii Świata Gier Komputerowych zastosowano kolorowe i czarno-białe podkłady, czyli ilustracje używane jako tło pod tekst. Zdaniem redakcji ŚGK byli oni pionierami w branży w tym zakresie, a konkurencja powielała potem z różnym skutkiem ich pomysł. Rzeczywiście, w większości pism o grach te podkłady występowały i mimo iż prezentowały się efektownie, były prawdziwą zmorą czytelników. Zlewanie się liter z tłem sprawiało, że tekst stawał się nieczytelny i nadwyrężał wzrok. Prawdę mówiąc Świat Gier Komputerowych nie był prekursorem w tej dziedzinie, te same „efekty” stosował Top Secret co najmniej rok wcześniej.