Świat Gier Komputerowych nr 2, 2/1993
Redaktor naczelny:
Korespondencja:
Krzysztof Nowicki
DTP:
Grafika:
Krzysztof Wirszyłło
Współpracownicy:
Wojciech Białkowski
Tomasz Flanc
Katarzyna Hojan (prenumerata)
Jacek Ilczuk
Tomasz Kokoszczyński
Tomasz Kulbacki
Tomasz Łoboda
Jacek Ryć
Szymon Grabowski
Maciej Klimkiewicz
Adam Struk
Marcin Hinz
Adres redakcji:
ul. Świętojańska 2/7
85-017 Bydgoszcz
tel./fax 22-64-03
Wydawca:
P.W.H. „ALFIN” sp. z o.o.
ul. Świętojańska 2/7
85-017 Bydgoszcz
Druk:
P.P.H. „HECTOR”,
Strzelce Górne 1
86-022 Dobrcz
Okładka:
Krzysztof Wirszyłło
Numer indeksu:
320358
Format:
207×295 mm
Liczba stron:
68
Spis treści:
Od Redakcji | 1 |
Zapowiedzi | 2 |
Wax Works | 4 |
Indianapolis 500 | 6 |
Red Zone | 6 |
Vroom | 6 |
Ivanhoe | 11 |
Gobliins II | 12 |
Street Fighter II | 14 |
Realms | 17 |
Deuteros (2) | 22 |
Mig-29 | 28 |
688 Attack Sub | 30 |
Pacific Islands (2) | 34 |
Midwinter (2) | 39 |
Putty | 40 |
Ishar | 42 |
Tower of Babel | 48 |
Legend | 51 |
TV Boxing | 52 |
Fire & Ice | 53 |
Elvira (2) | 54 |
Pinball | 58 |
Crazy Seasons | 58 |
Fire Force | 60 |
Ami-Market | 62 |
Drodzy Czytelnicy!!!
Dziękujemy za tak wspaniałe powitanie. Poprzedni numer czasopisma był pierwszym w historii ŚWIATA GIER KOMPUTEROWYCH. Reakcja Czytelników była oszałamiająca, telefony, stosy kartek i listów, zaskoczyły nas zupełnie. Cieszymy się bardzo, nie spoczniemy jednak na laurach, chcemy tworzyć coraz lepsze pismo.
Liczymy tutaj na Was, Drodzy Czytelnicy.
Przypominam, czekamy na każdą propozycję współpracy. Nie stawiamy żadnych ograniczeń wiekowych, czy światopoglądowych. Kilka artykułów nadesłał nam 12-letni chłopak! Można je przeczytać w tym i w poprzednim numerze pisma. Mamy tylko jedną prośbę, niech każdy chętny do współpracy napisze do nas obszerny list z konkretnymi propozycjami oraz jak najdokładniej przedstawi siebie, swoje możliwości i oczekiwania.
W ŚWIECIE GIER KOMPUTEROWYCH przedstawiamy programy tworzone przede wszystkim dla użytkowników komputerów Amiga, Atari ST, IBM PC, a także Commodore 64 i ZX Spectrum. Naprawdę, WIĘKSZOŚĆ wydawanych na świecie gier powstaje na te komputery. Natomiast dla „małego” Atari nowe gry powstają praktycznie już tylko w Polsce.
Zapraszamy do współpracy dystrybutorów licencyjnego oprogramowania, cenimy ich za odwagę w tworzeniu rynku oprogramowania komputerowego w Polsce.
Mirosław Domosud
Indeks gier:
688 Attack Sub | 30 |
Crazy Seasons | 58 |
Deuteros (2) | 22 |
Elvira (2) | 54 |
Fire & Ice | 53 |
Fire Force | 60 |
Gobliins II | 12 |
Indianapolis 500 | 6 |
Ishar | 42 |
Ivanhoe | 11 |
Legend | 51 |
Midwinter (2) | 39 |
Mig-29M Super Fulcrum | 28 |
Pacific Islands (2) | 34 |
Pinball Dreams | 58 |
Pinball Fantasies | 58 |
Putty | 40 |
Realms | 17 |
Red Zone | 6 |
Street Fighter II | 14 |
Tower of Babel | 48 |
TV Boxing | 52 |
Vroom | 6 |
Waxworks | 4 |
W drugim numerze Świata Gier Komputerowych zadebiutowała nowa rubryka „Ami-Market” (nazwa wkrótce zmieni się na „Market„), która zagości w wielu kolejnych wydaniach pisma. Jej zawartość jest dosyć skromna, ledwie kilkanaście ogłoszeń kupię/sprzedam/wymienię, jednak pamiętajmy, że to dopiero jej początki. Również po raz pierwszy, poza reklamami wydawcy czasopisma, w tym numerze pojawiły się ogłoszenia firm handlujących oprogramowaniem, sprzętem czy literaturą. Znamienny dla lat 90. slogan „Katalogi gratis po nadesłaniu zaadresowanej koperty i znaczka” zachęcał do poznania i skorzystania z oferty.
W omawianym numerze po raz pierwszy w historii Świata Gier Komputerowych zastosowano kolorowe i czarno-białe podkłady, czyli ilustracje używane jako tło pod tekst. Zdaniem redakcji ŚGK byli oni pionierami w branży w tym zakresie, a konkurencja powielała potem z różnym skutkiem ich pomysł. Rzeczywiście, w większości pism o grach te podkłady występowały i mimo iż prezentowały się efektownie, były prawdziwą zmorą czytelników. Zlewanie się liter z tłem sprawiało, że tekst stawał się nieczytelny i nadwyrężał wzrok. Prawdę mówiąc Świat Gier Komputerowych nie był prekursorem w tej dziedzinie, te same „efekty” stosował Top Secret co najmniej rok wcześniej.