Strona główna » Encyklopedia pism » Świat Gier Komputerowych » Świat Gier Komputerowych nr 11-12, 11-12/1993

Świat Gier Komputerowych nr 11-12, 11-12/1993


Okładka
Brak Cover CD/dyskietek
Redaktor naczelny:

Piotr Pieńkowski

Redaktor techniczny:

Wojciech Stawski

Redaktor graficzny:

Krzysztof Wirszyłło

Grafika:

Monika Beyger

Korespondencja:

Tomasz Łoboda

Kolportaż:

Andrzej Kentzer

Prenumerata:

Agnieszka Przybylska

Redakcja:

Krystyna Sałasińska

Współpracownicy:

Szymon Grabowski
Jacek Karolczak
Tomasz Kokoszczyński
Tomasz Kulbacki
Dariusz Lewkowski
Arkadiusz Matczyński
Dominik Młyński
Piotr Orcholski
Marek Telecki
Bartosz Stawski
Wojciech Stawski

Adres redakcji:

ul. Świętojańska 2/7
85-017 Bydgoszcz
tel. 28-79-20
fax 22-64-03

Wydawca:

P.W.H. „ALFIN” sp. z o.o.
ul. Świętojańska 2/7
85-017 Bydgoszcz

Druk:

Łódzkie Zakłady Graficzne
ul. Dowborczyków 18
Łódź

Okładka:

Krzysztof Wirszyłło

Plakat:

Krzysztof Wirszyłło

Numer indeksu:

320358

Format:

207×295 mm

Liczba stron:

68

Spis treści:
Od Redakcji1
Listy2
Między nami, graczami3
Zapowiedzi4
Ishar II6
Xenobots11
Castles II16
Frontier20
Wywiad z Davidem Brabenem24
Komiks25
F-17 Challenge26
Diggers28
Sklep ŚGK31
Plakat32
Blade of Destiny35
The Lost Vikings38
Warlords II39
Blue Force42
Privateer44
Stronghold46
Hired Guns50
Electro Body54
Nintendo56
Hity/Rozwiązanie Konkursu58
Triki60

CZEŚĆ!

I znów się spotykamy, tym razem w świątecznym nastroju. Nareszcie chwila oddechu w codziennej krzątaninie. Poza normalnym świętowaniem w gronie domowników, znajdzie się też pewnie sporo czasu na gry. Oczywiście, najlepiej na te, które dostało się pod choinkę. A jeśli już mowa o prezentach, my także przygotowaliśmy dla Was kilka niespodzianek.

Przede wszystkim staraliśmy się zamieścić w tym numerze jak najwięcej nowości, czasem nawet takich, które dopiero teraz docierają do Polski. Miłośnicy NINTENDO na stronach 56-57 znajdą dla siebie małe co nieco (od czasu do czasu będziemy zajmować się tym tematem). Pragnę jednocześnie uspokoić commodorowców – Wasza rubryka wypadła tylko na ten numer i od następnego będzie pojawiać się już regularnie. Poza tym, drukujemy także krótkie wywiady z pracownikami redakcji, które może powiedzą Wam coś o nas i naszych gustach. Jest również (nareszcie!) rozwiązanie konkursu, na które wielu z Was czeka z biciem serca. W numerze znajdziecie także żart rysunkowy oraz plakat (trochę zwariowany, bo zawierający zestaw szalonych praw Murphy’ego i nie tylko jego).

Jak zapewne już zauważyliście, wprowadziliśmy tabelki zawierające dane o grze. To kolejne Wasze życzenie, które spełniamy – z przyjemnością, zresztą. Instrukcja obsługi na stronie 3. Koniecznie napiszcie, co o tym sądzicie.

Przypominamy, że konkurs dla prenumeratorów wciąż trwa. Losowanie głównej nagrody (Amigi 1200 z kolorowym monitorem) odbędzie się dokładnie w noc sylwestrową o godzinie dwunastej zero zero. Ogłoszenie wyniku w ŚGK 1/94. Prenumeratorzy, trzymajcie za siebie kciuki!

Na koniec dziękujemy za wszystkie kartki i listy ze świątecznymi życzeniami. My także życzymy Wam WESOŁYCH ŚWIĄT i SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!

Redakcja

Indeks gier:
Blade of Destiny35
Blue Force42
Castles II16
Diggers28
Electro Body54
F-17 Challenge26
Frontier20
Hired Guns50
Ishar II6
Lost Vikings, the38
Privateer44
Stronghold46
Warlords II39
Xenobots11
Trybuna, ŚGK nr 11-12/1993

Po raz pierwszy w historii Świata Gier Komputerowych czytelnicy mogli przeczytać krótkie wywiady z kilkoma redaktorami oraz zobaczyć ich twarze. Na okładce przedstawiono je dość karykaturalnie ale wewnątrz magazynu już z pełną powagą. Swoje oblicze ujawniły trzy najważniejsze osoby w redakcji. Redaktor naczelny Piotr Pieńkowski, jego zastępca i zarazem redaktor techniczny Wojciech Stawski oraz redaktor graficzny Krzysztof Wirszyłło opowiedzieli na łamach „Trybuny” o swoim podejściu do gier, ulubionych gatunkach i konkretnych tytułach.

We wspomnianej rubryce ogłoszone zostały również wyniki konkursu „Moja ulubiona gra” (o pewnej kontrowersji z nim związanej pisaliśmy w Ciekawostkach do numeru ŚGK 7-8/1993), w którym wyłoniono aż 10 zwycięzców. Wszyscy zajęli równorzędne pierwsze miejsce, gdyż według redakcji, poziom prac był tak wysoki, że nie byli w stanie przyznać im kolejnych miejsc.

Tabelka z ocenami, ŚGK nr 11-12/1993

W tym numerze przy każdej opisywanej grze pojawiła się tabelka zawierająca ocenę procentową przyznaną przez recenzenta. W ramce znajduje się również informacja o platformie sprzętowej i wymaganiach jakie musi ona spełniać aby uruchomić grę. Czytelność na pierwszy rzut oka średnia, ale po zapoznaniu się z „instrukcją obsługi” wiadomo, że im bliżej prawej strony ramki znajduje się globus, tym ocena jest wyższa.

Próbując zadowolić jak największą grupę czytelników redakcja opublikowała recenzje czterech gier na NINTENDO, co odbyło się kosztem usunięcia dopiero co wprowadzonej rubryki dla commodorowców. Jednak jak zapewniał Naczelnik była to zmiana tymczasowa.

David Braben

David Braben – mimo iż spis treści oraz nagłówek strony w czasopiśmie sugerują, że mamy do czynienia z wywiadem przeprowadzonym przez redakcję Świata Gier Komputerowych, w rzeczywistości artykuł Tomasza Kokoszczyńskiego przybliża osobę Brabena oraz zawiera fragment wywiadu przeprowadzonego przez magazyn Amiga Power. Wywiadu z dość niestandardowymi, wręcz lekko szalonymi pytaniami. Warto poznać historię absolwenta fizyki ale i doktora grafiki komputerowej, autora takich gier jak Elite czy jej bardzo udanej kontynuacji Frontier.