Świat Gier Komputerowych nr 11-12, 11-12/1993


Redaktor naczelny:
Redaktor techniczny:
Wojciech Stawski
Redaktor graficzny:
Krzysztof Wirszyłło
Grafika:
Monika Beyger
Korespondencja:
Tomasz Łoboda
Kolportaż:
Andrzej Kentzer
Prenumerata:
Agnieszka Przybylska
Redakcja:
Krystyna Sałasińska
Współpracownicy:
Szymon Grabowski
Jacek Karolczak
Tomasz Kokoszczyński
Tomasz Kulbacki
Dariusz Lewkowski
Arkadiusz Matczyński
Dominik Młyński
Piotr Orcholski
Marek Telecki
Bartosz Stawski
Wojciech Stawski
Adres redakcji:
ul. Świętojańska 2/7
85-017 Bydgoszcz
tel. 28-79-20
fax 22-64-03
Wydawca:
P.W.H. „ALFIN” sp. z o.o.
ul. Świętojańska 2/7
85-017 Bydgoszcz
Druk:
Łódzkie Zakłady Graficzne
ul. Dowborczyków 18
Łódź
Okładka:
Krzysztof Wirszyłło
Plakat:
Krzysztof Wirszyłło
Numer indeksu:
320358
Format:
207×295 mm
Liczba stron:
68





Spis treści:
Od Redakcji | 1 |
Listy | 2 |
Między nami, graczami | 3 |
Zapowiedzi | 4 |
Ishar II | 6 |
Xenobots | 11 |
Castles II | 16 |
Frontier | 20 |
Wywiad z Davidem Brabenem | 24 |
Komiks | 25 |
F-17 Challenge | 26 |
Diggers | 28 |
Sklep ŚGK | 31 |
Plakat | 32 |
Blade of Destiny | 35 |
The Lost Vikings | 38 |
Warlords II | 39 |
Blue Force | 42 |
Privateer | 44 |
Stronghold | 46 |
Hired Guns | 50 |
Electro Body | 54 |
Nintendo | 56 |
Hity/Rozwiązanie Konkursu | 58 |
Triki | 60 |
CZEŚĆ!

I znów się spotykamy, tym razem w świątecznym nastroju. Nareszcie chwila oddechu w codziennej krzątaninie. Poza normalnym świętowaniem w gronie domowników, znajdzie się też pewnie sporo czasu na gry. Oczywiście, najlepiej na te, które dostało się pod choinkę. A jeśli już mowa o prezentach, my także przygotowaliśmy dla Was kilka niespodzianek.
Przede wszystkim staraliśmy się zamieścić w tym numerze jak najwięcej nowości, czasem nawet takich, które dopiero teraz docierają do Polski. Miłośnicy NINTENDO na stronach 56-57 znajdą dla siebie małe co nieco (od czasu do czasu będziemy zajmować się tym tematem). Pragnę jednocześnie uspokoić commodorowców – Wasza rubryka wypadła tylko na ten numer i od następnego będzie pojawiać się już regularnie. Poza tym, drukujemy także krótkie wywiady z pracownikami redakcji, które może powiedzą Wam coś o nas i naszych gustach. Jest również (nareszcie!) rozwiązanie konkursu, na które wielu z Was czeka z biciem serca. W numerze znajdziecie także żart rysunkowy oraz plakat (trochę zwariowany, bo zawierający zestaw szalonych praw Murphy’ego i nie tylko jego).
Jak zapewne już zauważyliście, wprowadziliśmy tabelki zawierające dane o grze. To kolejne Wasze życzenie, które spełniamy – z przyjemnością, zresztą. Instrukcja obsługi na stronie 3. Koniecznie napiszcie, co o tym sądzicie.
Przypominamy, że konkurs dla prenumeratorów wciąż trwa. Losowanie głównej nagrody (Amigi 1200 z kolorowym monitorem) odbędzie się dokładnie w noc sylwestrową o godzinie dwunastej zero zero. Ogłoszenie wyniku w ŚGK 1/94. Prenumeratorzy, trzymajcie za siebie kciuki!
Na koniec dziękujemy za wszystkie kartki i listy ze świątecznymi życzeniami. My także życzymy Wam WESOŁYCH ŚWIĄT i SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!
Redakcja





Indeks gier:
Blade of Destiny | 35 |
Blue Force | 42 |
Castles II | 16 |
Diggers | 28 |
Electro Body | 54 |
F-17 Challenge | 26 |
Frontier | 20 |
Hired Guns | 50 |
Ishar II | 6 |
Lost Vikings, the | 38 |
Privateer | 44 |
Stronghold | 46 |
Warlords II | 39 |
Xenobots | 11 |

Po raz pierwszy w historii Świata Gier Komputerowych czytelnicy mogli przeczytać krótkie wywiady z kilkoma redaktorami oraz zobaczyć ich twarze. Na okładce przedstawiono je dość karykaturalnie ale wewnątrz magazynu już z pełną powagą. Swoje oblicze ujawniły trzy najważniejsze osoby w redakcji. Redaktor naczelny Piotr Pieńkowski, jego zastępca i zarazem redaktor techniczny Wojciech Stawski oraz redaktor graficzny Krzysztof Wirszyłło opowiedzieli na łamach „Trybuny” o swoim podejściu do gier, ulubionych gatunkach i konkretnych tytułach.
We wspomnianej rubryce ogłoszone zostały również wyniki konkursu „Moja ulubiona gra” (o pewnej kontrowersji z nim związanej pisaliśmy w Ciekawostkach do numeru ŚGK 7-8/1993), w którym wyłoniono aż 10 zwycięzców. Wszyscy zajęli równorzędne pierwsze miejsce, gdyż według redakcji, poziom prac był tak wysoki, że nie byli w stanie przyznać im kolejnych miejsc.

W tym numerze przy każdej opisywanej grze pojawiła się tabelka zawierająca ocenę procentową przyznaną przez recenzenta. W ramce znajduje się również informacja o platformie sprzętowej i wymaganiach jakie musi ona spełniać aby uruchomić grę. Czytelność na pierwszy rzut oka średnia, ale po zapoznaniu się z „instrukcją obsługi” wiadomo, że im bliżej prawej strony ramki znajduje się globus, tym ocena jest wyższa.
Próbując zadowolić jak największą grupę czytelników redakcja opublikowała recenzje czterech gier na NINTENDO, co odbyło się kosztem usunięcia dopiero co wprowadzonej rubryki dla commodorowców. Jednak jak zapewniał Naczelnik była to zmiana tymczasowa.

David Braben – mimo iż spis treści oraz nagłówek strony w czasopiśmie sugerują, że mamy do czynienia z wywiadem przeprowadzonym przez redakcję Świata Gier Komputerowych, w rzeczywistości artykuł Tomasza Kokoszczyńskiego przybliża osobę Brabena oraz zawiera fragment wywiadu przeprowadzonego przez magazyn Amiga Power. Wywiadu z dość niestandardowymi, wręcz lekko szalonymi pytaniami. Warto poznać historię absolwenta fizyki ale i doktora grafiki komputerowej, autora takich gier jak Elite czy jej bardzo udanej kontynuacji Frontier.