Gry Komputerowe nr 1, 1/1993


Redaktor naczelny:
Zastępca redaktora naczelnego:
Redakcja:
Leszek [LSK] Krowicki
Jakub [Sandey] Sandecki
Stali współpracownicy:
Michał Bakuliński
Artur Fijałkowski
Piotr [Bamse] Pawlak
Marek Węglowski
Lech Zaciura
Wydawca:
CGS Computer Studio,
ul. Marsa 6,
04-202 Warszawa
Korekta:
Michalina Nowakowska
Łamanie:
Computer Graphics Studio
Druk:
Łódzkie Zakłady Graficzne,
ul. Dowborczyków 18, Łódź
Numer indeksu:
324329
Format:
196×281 mm
Liczba stron:
36





Spis treści:
Menu CD | 6-7 |
Widoki na przyszłość | 8-12 |
Konkurs | 13 |
Wywiad | 14-16 |
Recenzje
Ace Ventura | 18-20 |
M.A.X | 22-23 |
Phantasmagoria 2 | 24-25 |
Realms of the Haunting | 26-27 |
Magic: The Gathering | 28-29 |
Katharsis | 30 |
Lew Leon | 31 |
Larry 7 | 32-33 |
NBA Live 97 | 34-35 |
Titanic | 36-37 |
Archimedean Dynasty | 38-39 |
Battleground: Antietam | 40-41 |
Steel Panthers 2 | 42-43 |
Panzer Dragoon | 44-45 |
Time Lapse | 46-47 |
Blood \& Magic | 48 |
City of Lost Children | 53 |
Sherlock Holmes: Case of Rose Tatoo | 54 |
Dragon Lore 2 | 55 |
Toonstruck | 56-57 |
MDK | 58-59 |
Diablo | 60-61 |
Stars! | 62 |
Wages of War | 63 |
Help | 64-65 |
Medical Advisor | 66-67 |
Encyklopedia Kosmosu | 68 |
Encyklopedia Nauki | 69 |
Poradnik C\&C | 70-71 |
Poradnik Diablo | 72-74 |
Hardware: VFX1 | 75 |
Hardware: MMX | 76 |
Internet | 78-79 |
Odloty
Wisielczy Humor | 80-81 |
Broń | 82-83 |
Shadowrun | 84-85 |
Netrunner | 86-87 |
Aktorzy w grach | 89-91 |
Zaginione cywilizacje | 92-93 |
Gry planszowe | 94-95 |
Film: Star Wars | 96-97 |
Skate | 98 |
Roswell | 99 |

To nie jest żart primaaprilisowy. To, co trzymają Państwo w rękach jest najprawdziwszym, realnym i rzeczywistym pierwszym numerem naszego nowego dwumiesięcznika – witamy w najnowszym na polskim rynku magazynie o grach komputerowych! Będziesz zaskoczony, ale znamy się od dawna. W zespole redakcyjnym znajdziesz starych znajomych: Bergera, KaYteck\’a, Micza, Pejotla, Bamsego, Usera Jamę, Mamuta, Dixiego, Gawrona.
Jak do tego doszło, że ludzie z różnych redakcji największych polskich pism o grach zebrali się by stworzyć Reset? To długa historia.
Dość powiedzieć, że stało się – zaiskrzyło i w wyniku totalnej burzy mózgów powstał pierwszy numer, który właśnie czytasz.
Aby stworzyć nowatorskie pismo, zerwaliśmy ze starymi układami i utartymi schematami. Pytasz, jak to możliwe? Spokojnie, korzystamy z najskuteczniejszej opcji – Reset.
Jacek Marczewski
Redaktor Naczelny
Piotr Mańkowski
Z-ca Naczelnego





Indeks gier:
Ace Ventura | 18-20 |
Archimedean Dynasty | 38-39 |
Battleground 5: Antietam | 40-41 |
Blood \& Magic | 48 |
City of Lost Children, the | 53 |
Diablo | 60-61 |
Dragon Lore II: The Heart of the Dragon Man | 55 |
Katharsis | 30 |
Larry 7: Love for Sail | 32-33 |
Lew Leon | 31 |
Lost Files of Sherlock Holmes, the: Case of the Rose Tattoo | 54 |
M.A.X. | 22-23 |
Magic: The Gathering | 28-29 |
MDK | 58-59 |
NBA Live 97 | 34-35 |
Panzer Dragoon | 44-45 |
Phantasmagoria: A Puzzle of Flesh | 24-25 |
Realms of the Haunting | 26-27 |
Stars! | 62 |
Steel Panthers II: Modern Battles | 42-43 |
Timelapse | 46-47 |
Titanic: Adventure Out of Time | 36-37 |
Toonstruck | 56-57 |
Wages of War | 63 |

Decyzja o powstaniu Resetu została podjęta pod koniec października 1996 roku. Kolejne miesiące zajęło kompletowanie redakcji i przygotowanie pierwszego numeru, który pojawił się w maju 1997 roku. Tytuł pisma został wymyślony przez Jacka [Usera Jamę] Marczewskiego, choć wcześniej rozpatrywano inne warianty jak „Chaos”, „Buldożer”, a nawet „Bajzel” (sic!). We wstępniaku wspomniano, że magazyn tworzą ludzie z różnych redakcji o grach. Było to nadużycie, bo poza Tomaszem [Dixie] Przyjemskim i Piotrem [Gawronem] Gawrysiakiem oraz garstką debiutującą w prasie growej cała reszta przeszła z Secret Service. Co ciekawe, po epizodzie w Resecie część ekipy do Secret Service powróciła.

Wirtualna rzeczywistość ujarzmiona – test hełmu wirtualnego VFX1, przeprowadzony przez Jacka [Usera Jamę] Marczewskiego. Taki hełm był też nagrodą w pierwszym konkursie premierowego numeru Resetu. Warto zwrócić uwagę na pozytywny wydźwięk artykułu. Autor docenia możliwości sprzętu, wychwala jego konstrukcję i zachwyca imersją w grach. Żadnych wad nie odnotowuje (poza ceną), nie ma problemów z błędnikiem, a jakiekolwiek problemy widzi w użytkownikach. Co ważne, dostrzega potencjał urządzenia i prorokuje tego typu rozrywce sukces: „Nie zdziwiłbym się, gdyby za rok, dwa również hełmy wirtualne stały się niezbędnym elementem konfiguracji komputerów domowych”. Pomylił się.