Strona główna » Encyklopedia pism » Gry Komputerowe » Gry Komputerowe nr 1, 1/1993

Gry Komputerowe nr 1, 1/1993


Okładka
Brak Cover CD/dyskietek
Redaktor naczelny:

Marek Suchocki

Zastępca redaktora naczelnego:

Dariusz Kazik

Redakcja:

Leszek [LSK] Krowicki
Jakub [Sandey] Sandecki

Stali współpracownicy:

Michał Bakuliński
Artur Fijałkowski
Piotr [Bamse] Pawlak
Marek Węglowski
Lech Zaciura

Wydawca:

CGS Computer Studio,
ul. Marsa 6,
04-202 Warszawa

Korekta:

Michalina Nowakowska

Łamanie:

Computer Graphics Studio

Druk:

Łódzkie Zakłady Graficzne,
ul. Dowborczyków 18, Łódź

Numer indeksu:

324329

Format:

196×281 mm

Liczba stron:

36

Spis treści:
Menu CD6-7
Widoki na przyszłość8-12
Konkurs13
Wywiad14-16
Recenzje
Ace Ventura18-20
M.A.X22-23
Phantasmagoria 224-25
Realms of the Haunting26-27
Magic: The Gathering28-29
Katharsis30
Lew Leon31
Larry 732-33
NBA Live 9734-35
Titanic36-37
Archimedean Dynasty38-39
Battleground: Antietam40-41
Steel Panthers 242-43
Panzer Dragoon44-45
Time Lapse46-47
Blood \& Magic48
City of Lost Children53
Sherlock Holmes: Case of Rose Tatoo54
Dragon Lore 255
Toonstruck56-57
MDK58-59
Diablo60-61
Stars!62
Wages of War63
Help64-65
Medical Advisor66-67
Encyklopedia Kosmosu68
Encyklopedia Nauki69
Poradnik C\&C70-71
Poradnik Diablo72-74
Hardware: VFX175
Hardware: MMX76
Internet78-79
Odloty
Wisielczy Humor80-81
Broń82-83
Shadowrun84-85
Netrunner86-87
Aktorzy w grach89-91
Zaginione cywilizacje92-93
Gry planszowe94-95
Film: Star Wars96-97
Skate98
Roswell99

To nie jest żart primaaprilisowy. To, co trzymają Państwo w rękach jest najprawdziwszym, realnym i rzeczywistym pierwszym numerem naszego nowego dwumiesięcznika – witamy w najnowszym na polskim rynku magazynie o grach komputerowych! Będziesz zaskoczony, ale znamy się od dawna. W zespole redakcyjnym znajdziesz starych znajomych: Bergera, KaYteck\’a, Micza, Pejotla, Bamsego, Usera Jamę, Mamuta, Dixiego, Gawrona.

Jak do tego doszło, że ludzie z różnych redakcji największych polskich pism o grach zebrali się by stworzyć Reset? To długa historia.

Dość powiedzieć, że stało się – zaiskrzyło i w wyniku totalnej burzy mózgów powstał pierwszy numer, który właśnie czytasz.

Aby stworzyć nowatorskie pismo, zerwaliśmy ze starymi układami i utartymi schematami. Pytasz, jak to możliwe? Spokojnie, korzystamy z najskuteczniejszej opcji – Reset.

Jacek Marczewski
Redaktor Naczelny

Piotr Mańkowski
Z-ca Naczelnego

Indeks gier:
Ace Ventura18-20
Archimedean Dynasty38-39
Battleground 5: Antietam40-41
Blood \& Magic48
City of Lost Children, the53
Diablo60-61
Dragon Lore II: The Heart of the Dragon Man55
Katharsis30
Larry 7: Love for Sail32-33
Lew Leon31
Lost Files of Sherlock Holmes, the: Case of the Rose Tattoo54
M.A.X.22-23
Magic: The Gathering28-29
MDK58-59
NBA Live 9734-35
Panzer Dragoon44-45
Phantasmagoria: A Puzzle of Flesh24-25
Realms of the Haunting26-27
Stars!62
Steel Panthers II: Modern Battles42-43
Timelapse46-47
Titanic: Adventure Out of Time36-37
Toonstruck56-57
Wages of War63
Bajzel nr 1 – 5/97.

Decyzja o powstaniu Resetu została podjęta pod koniec października 1996 roku. Kolejne miesiące zajęło kompletowanie redakcji i przygotowanie pierwszego numeru, który pojawił się w maju 1997 roku. Tytuł pisma został wymyślony przez Jacka [Usera Jamę] Marczewskiego, choć wcześniej rozpatrywano inne warianty jak „Chaos”, „Buldożer”, a nawet „Bajzel” (sic!). We wstępniaku wspomniano, że magazyn tworzą ludzie z różnych redakcji o grach. Było to nadużycie, bo poza Tomaszem [Dixie] Przyjemskim i Piotrem [Gawronem] Gawrysiakiem oraz garstką debiutującą w prasie growej cała reszta przeszła z Secret Service. Co ciekawe, po epizodzie w Resecie część ekipy do Secret Service powróciła.

Hełm VFX1.

Wirtualna rzeczywistość ujarzmiona – test hełmu wirtualnego VFX1, przeprowadzony przez Jacka [Usera Jamę] Marczewskiego. Taki hełm był też nagrodą w pierwszym konkursie premierowego numeru Resetu. Warto zwrócić uwagę na pozytywny wydźwięk artykułu. Autor docenia możliwości sprzętu, wychwala jego konstrukcję i zachwyca imersją w grach. Żadnych wad nie odnotowuje (poza ceną), nie ma problemów z błędnikiem, a jakiekolwiek problemy widzi w użytkownikach. Co ważne, dostrzega potencjał urządzenia i prorokuje tego typu rozrywce sukces: „Nie zdziwiłbym się, gdyby za rok, dwa również hełmy wirtualne stały się niezbędnym elementem konfiguracji komputerów domowych”. Pomylił się.