Kasety „Komputera”
Ukazały się w sprzedaży, w kilkunastu KMPiK-ach na terenie kraju, kasety z programami komputerowymi. Ich publikację przygotowała redakcja wydawanego przez Krajowe Wydawnictwo Czasopism miesięcznika „Komputer”.
Są to pierwsze w Polsce programy przeznaczone dla indywidualnych użytkowników mikrokomputerów, którzy dotychczas korzystać mogli jedynie z oprogramowania sprowadzanego prywatnymi kanałami z Europy Zachodniej, bądź pirackich kopii tegoż.
Jako pierwszy opublikowany został program „POLSKIE LOGO”, którego autorem jest ZBIGNIEW KASPRZYCKI. Jest to translator znanego języka programowania LOGO, ulepszony w stosunku do brytyjskich odpowiedników, w polskiej – rzecz jasna – wersji językowej.
LOGO to język znakomicie nadający się do celów edukacyjnych. Jest prosty, naturalny i uczy prawidłowych nawyków programistycznych. Został pomyślany jako język „pierwszego kontaktu” z komputerem i dlatego opracowanie jego polskiej wersji jest niezwykle cenne.
W czasie opublikowane zostaną kolejne programy. W produkcji znajduje się program „ORTOGRAFIA„ oraz program „GRAFIKA”, oba opracowane przez JACKA POTEMPĘ. „ORTOGRAFIA” (pierwsza nagroda w konkursie Razem i telewizyjnego magazynu „Spectrum”) to program do nauki języka polskiego – zawiera ponad 2100 wyrazów o mogącej budzić wątpliwości pisowni. Przygotowany w postaci atrakcyjnej zabawy bez wątpienia ułatwi dzieciom przyswajanie, niełatwej przecież, pisowni języka polskiego (słownik programu może być zmieniany!). „GRAFIKA”, jak sam tytuł sugeruje, umożliwia tworzenie grafiki komputerowej. Daje użytkownikowi do ręki narzędzie doprawdy fascynujące. Nie ustępuje, pod względem możliwości, znanym zagranicznym programom wspomagającym pracę grafika. Przewyższa je natomiast – dzięki oryginalnej koncepcji kodowania ekranu – możliwością zapamiętania zdecydowanie większej liczby obrazków niż w tamtych programach.
Niska cena (600 zł), jakość programów, którą gwarantuje merytoryczny nadzór ze strony redakcji Komputera, instrukcja dla użytkowników wydrukowana na obwolucie kasety, to atuty pozwalające przewidywać sukces rynkowy kaset z programami.
Artykuł z pisma: Razem nr 34 (502), 28-04-1986