Strona główna » Newsy » Nowe książki na horyzoncie!

Nowe książki na horyzoncie!


Opublikowano: 09/03/2025 | Autor: Kambr Ordowik

Niemal tego samego dnia informacje o planach na najbliższe miesiące opublikowały za pośrednictwem newsletterów dwa wydawnictwa.

Wydawnictwo Gamebook Zbigniewa Jankowskiego zapowiedziało dwie pozycje. Na przełomie kwietnia i maja ukazać się ma polska wersja książki „Decoding The Last of Us”. Autorem oryginału jest  francuski dziennikarz Nicolas Deneschau. Ilustrację na okładkę przygotuje Piotr Sokołowski, artysta i ilustrator, absolwent ASP w Warszawie. Tłumaczenia podjęła się Maria Czakaj, miłośniczka serii TLoU. Jakość ma pójść śladem tego wilczego – około 350 stron, twarda okładka. Polski tytuł poznamy wkrótce.

„Decoding The Last of Us” już niebawem

Jesienią pojawi się kolejny tytuł na licencji Bitmap Books . Będzie to „I’m Too Young To Die” czyli obszerny przewodnik po strzelankach pierwszoosobowych (FPS) z lat 1992-2002. W polskiej edycji tekst wzbogacony zostanie o produkcje z naszego podwórka. Tradycyjnie, jak na BB przystało, będzie to cegła – 450 stron i papier 130g.

„I’m Too Young To Die” jesienią

I wreszcie późną jesienią lub na początku kolejnego zawitają do nas „Gry, których nie było”, polski przekład słynnych „The Games That Weren’t”. Oryginał zyska dodatkową zawartość. Widać ponad 640 stron to za mało, wydanie dobije do 700 stron.

Ciężka kategoria wagowa – „Gry, których nie było”

Wydawnictwo obiecuje ceny porównywalne do poprzednich publikacji.

Nie zasypia gruszek drugie z aktywnych na rynku książek o grach wydawnictwo Open Beta. Z końcem lutego ruszyło z przedsprzedażą pierwszych tytułów nowej serii Game Story. Ma to być specjalny cykl, w którym każda z książek skupia się wyłącznie na jednym, wybranym tytule, analizując jego wpływ na całe medium. Pozycje Game Story mają mieć format kieszonkowy, a autorami są uznani dziennikarze zajmujących się grami.

Ofensywa wydawnicza rozpoczyna się na ostro – już w marcu mamy dostać od razu trzy tytuły.

„Hej, hej NBA!” jak się kiedyś mawiało

„Game Story: NBA Jam” (Reyan Ali) – poświęcona słynnej arcade’owej koszykówce z 1993 roku. Autor przeprowadził wywiady z twórcami najsłynniejszych automatowych hitów, ale i z koszykarzami – Glenem Rice’em i Shaqiem.

Wzgórz nigdy mało…

Druga pozycja to „Game Story: Silent Hill 2”. Pisarz i komik Mike Drucker powraca do mrocznych zakamarków… Wszyscy wiemy, gdzie. Podjął się zbadać doświadczenie płynące z tej produkcji. Odwagi!

Klasyk klasyków wzywa

I na deser „Game Story: Jagged Alliance 2”. Publikacja skupia się na historii powstania JA2, zawiera nowe osobiste wywiady z twórcami gry. Autorem jest projektant gier i deweloper technologii internetowych, Darius Kazemi. Jagged Alliance 2 dla niektórych z graczy pozostaje wiecznie żywe.

Wszystkie pozycje ukazały się oryginalnie w anglojęzycznej serii Boss Fight Books. Założeniem przygotowujących publikacje jest oparcie się na researchu, często z domieszką osobistego spojrzenia na opisywany tytuł. Oryginalna seria liczy aktualnie ponad 30 pozycji, więc zgaduję, że będzie z czego wybierać w przyszłości. Wiadomość na pewno ucieszy lubiących czytać, jak i budujących kupki wstydu „do przeczytania, gdy będę miał wolny czas”. Kibicując papierowi cieszę się przede wszystkim z faktu, że oba wydawnictwa działają dalej i się rozwijają.

źródła zdjęć i informacji: newslettery wydawnictw Gamebook i Open Beta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

4 Komentarze

  1. Im więcej książek o grach na polskim rynku, tym lepiej.
    Czasem co prawda trudno znaleźć czas na przeczytanie tego wszystkiego, ale że treści są zwykle ponadczasowe, bo dotykają historii gier, to zawsze można sięgnąć po lekturę w dogodnym momencie nawet po dłuższym czasie od ich premiery.

    1. To trochę paradoksalne, ale im mniejszą popularnością cieszą się miesięczniki o grach video, tak w ostatnich latach obserwujemy wysyp świetnych książek w naszym języku. Bardzo chętnie poczytam o FPSach, zwłaszcza, że dotyczą „mojego” okresu growego.

  2. Chciałem zidentyfikować poszczególne FPS-y przedstawione za pomocą przerysowanych protagonistów z owych – na okładce książki „I’m Too Young To Die” – jednak zrezygnowałem. O ile pierwszą postacią jest pewien znany bawidamek w tej swojej charakterystycznej fryzurze, w przeciwsłonecznych okularach, z cygarem i Desert Eaglem, tak drugi bohater nastręcza już nieco większego problemu w jego identyfikacji. Ma na sobie hełm bardziej przypominający ten z „Dooma” niż z „Halo”, ale z jego karabinem jest… odwrotnie. Więc? Trzeci jest z „Medal of Honor” czy „Call of Duty”? A czwarty?

    Jest gra na PS2, rok po premierze przeniesiona na PC i wydana u nas (stare dobre „tekturki” od „CI” za 9,99zł albo 19,99zł) pod nazwą „Ruch Oporu”. Mowa o tytule „World War Zero: Iron Storm”. „Iron Storm” natomiast, to całkiem inna gra i bądź tu mądry. Na jej okładce jest koleś w masce gazowej.

    1. No ale o tę pozycję (choć z 2002) raczej nie chodzi. O „Metro 2033” też nie, gdyż wyszło w 2010. Szukam dalej.