Rafał Belke, [RGB]

Rok urodzenia: b/d
Praca w pismach: Computer Studio (1995-1996), Amiga Computer Studio (1996-2001), OPPM (1997-2001), Play (2002-2012), Komputer Świat GRY (2010)
Stanowisko: redaktor, redaktor prowadzący (Computer Studio Wydanie Specjalne), redaktor merytoryczny (Play), redaktor naczelny (Amiga Computer Studio)
Inne pseudonimy: b/d

Rafał [RGB] Belke – redaktor pism o grach, redaktor naczelny magazynu Amiga Computer Studio, miłośnik komputerów Amiga. Pracę w prasie o grach rozpoczął w 1995 roku od redakcji Computer Studio Wydanie Specjalne, magazynu wydawanego przez firmę C.G.S. Marka Suchockiego i Dariusza Kazika. W tamtym okresie w piśmie nastąpił podział i postanowiono, że wydania specjalne poświęcone będą wyłącznie rodzinie Amigi. Jako wielki fan „przyjaciółki” Rafał od nr 2/1995 został redaktorem prowadzącym, a po zmianie nazwy periodyku na Amiga Computer Studio, od nr 5/1996 redaktorem naczelnym. Funkcję to piastował niemal do końca działalności pisma, w dwóch ostatnich numerach zastąpił go jedynie Adam Bartniczak.

Rafał Belke był również odpowiedzialny za polską edycję miesięcznika Official UK PlayStation Magazine, którego polska nazwa brzmiała Oficjalny Polski PlayStation Magazyn (OPPM). W piśmie piastował funkcję z-cy redaktora naczelnego, a także przekładał teksty z języka angielskiego.
W latach 2000, po odejściu z C.G.S. Rafał [RGB] Belke związał się z magazynem o grach Play, wydawanym przez Axel Springer Polska. W zespole Play’a przepracował 10 lat, aż do zamknięcia pisma w 2012 roku. Współpracował też z innymi redakcjami Axel Springera: pisywał do pisma Komputer Świat GRY i serwisu internetowego Gamezilla.pl, a także był szefem zespołu newsmanów w internetowym Komputer Świecie. Z innych epizodów: redagował rubrykę komputerową w tygodniku „Przekrój” oraz pisał do internetowego wydania Dziennika.pl (do końca 2019 roku).
W 2016 roku Rafał Belke udzielił wywiadu Polskiemu Portalowi Amigowemu (PPA.pl)
źródła zdjęć:
Wydawnictwa CGS
https://www.ppa.pl/publicystyka/wywiad-z-rafalem-belke-redaktorem-naczelnym-amiga-computer-studio.html


źródło zdjęć:
Wydawnictwa CGS
1995
- Alien Breed 3D (zapowiedź, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1995)
- Amiga i ECTS (relacja /współautor/, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 4/1995)
- Amitekst Pro 1.3 (opis programu, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 3/1995)
- Arnie 2 (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 4/1995)
- Benefactor (opis, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1995)
- Blitz Bombers (zapowiedź, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 3/1995)
- Co u konkurencji? (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 3/1995)
- Dan Wilder (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 3/1995)
- Death Mask (opis, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1995)
- Doman: Grzechy Ardana (zapowiedź, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1995)
- Doman: Grzechy Ardana (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 4/1995)
- English Master, the (opis programu, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1995)
- Flight of the Amazon Queen (opis, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1995)
- Gloom (zapowiedź, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1995)
- Guardian (opis, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 4/1995)
- Inferior (opis, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1995)
- Jurajski Sen (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 4/1995)
- Karta TRA 1200 firmy OMEGA (opis sprzętu, Computer Studio WS nr 3/1995)
- Legacy of Sorasil (solucja cz.1, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1995)
- Legacy of Sorasil (solucja cz.2, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1995)
- Listy (rubryka, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1995)
- Listy (rubryka, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 4/1995)
- Magiczna Księga (opis, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1995)
- Marvin Marvelous Adventure (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 3/1995)
- Mortal Weapon (opis, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1995)
- Poltergeist (zapowiedź, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 3/1995)
- Project Battlefield 2? (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 3/1995)
- Przegląd polskich gierek Doomopodobnych (artykuł, Computer Studio WS nr 4/1995)
- Puzzle [EXE 1994] (opis, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1995)
- Super Skidmarks (opis, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 3/1995)
- SX-1 do CD32 (opis sprzętu, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1995)
- Whizz (opis, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1995)
1996
- A.N.G.L.E. (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Action Replay do Amigi 1200 (opis sprzętu, Computer Studio WS nr 2/1996)
- AGA dla A3000! (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Alfascan 800 (opis sprzętu, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Alien Breed 3D (opis, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Alien Breed 3D Special Edition (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Alien Fish Finger (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Amiga w Internecie (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Apollo 620 (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Black Legend na kółkach (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Boomerang B-103 (opis sprzętu, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Capital Punishment (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- CD-32 Promodule (opis sprzętu, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Computer’95 w Kolonii (relacja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Diamonds Mine (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Fears (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Furry of the Furries (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Gambleriada 95 (relacja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Gate 2 Freedom (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Gra Teleturniej (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Jatki ciąg dalszy (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996))
- Listy (rubryka, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Listy (rubryka, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Megaball trafia do sklepów (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Megarts Hockey (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Murder (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- NEMAC 4 (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Nowości (rubryka /współautor/, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Od Redakcji (wstępniak, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Pinball Mania (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Prawo Krwi (opis, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Raj dla menedżerów! (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Reeder (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Roadkill (opis, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Screech! (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Shareware (rubryka, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Skeleton Krew (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Star Crusader (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Super Street Fighter 2 Turbo (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Tips & Tricks (rubryka /współautor/, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Tron [Insert Coin 1995] (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- UFO Enemy Unclothed (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Virtual Karting (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Virtual Karting (recenzja, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Vulcan ciągle aktywny! (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Wielki robaczany konkurs (konkurs, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)
- Worms (opis, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 1/1996)
- Zeewolf 2 (news, Computer Studio Wydanie Specjalne nr 2/1996)