Strona główna » Encyklopedia pism » Świat Gier Komputerowych » Świat Gier Komputerowych nr 5-6, 5-6/1993

Świat Gier Komputerowych nr 5-6, 5-6/1993


Okładka
Brak Cover CD/dyskietek
Redaktor naczelny:

Piotr Pieńkowski

Redakcja:

Katarzyna Hojan (prenumerata)
Andrzej Kentzer
Krystyna Sałasińska

DTP:

Wojciech [Niedźwiedź] Stawski

Grafika:

Krzysztof Wirszyłło

Współpracownicy:

Szymon Grabowski
Jacek Ilczuk
Jacek Karolczak
Tomasz Kokoszczyński
Tomasz Kulbacki
Dariusz Lewkowski
Dominik Młyński
Piotr Orcholski
Jarosław Chrostowski
Marek Telecki

Adres redakcji:

ul. Świętojańska 2/7
85-017 Bydgoszcz
tel. 28-79-20
fax 22-64-03

Wydawca:

P.W.H. „ALFIN” sp. z o.o.
ul. Świętojańska 2/7
85-017 Bydgoszcz

Druk:

Łódzkie Zakłady Graficzne
ul. Dowborczyków 18
Łódź

Okładka:

Krzysztof Wirszyłło

Plakat:

Krzysztof Wirszyłło

Numer indeksu:

320358

Format:

207×295 mm

Liczba stron:

68

Spis treści:
Od Redakcji1
Listy2
Między nami, graczami3
Zapowiedzi4
Komputerowe role-playing6
Pool of Radiance7
Merchant Colony11
Desert Strike12
Snooker14
Sensible Socker16
Dune19
Lord of the Rings23
Alone in the Dark27
Wkładka31-34
Black Crypt35
Grand Prix Unlimited39
James Pond II42
Exodus 301044
Red Storm Rising (2)46
Dungeon Master52
Jonathan57
RasterBike58
Supremacy60
Market62

Drodzy Czytelnicy!

Oto trzymacie w rękach kolejny numer ŚGK. Jak już zapewne zauważyliście, w piśmie zaszło wiele zmian – wszystkie dzięki Waszym listom, za które serdecznie dziękujemy. Oczywiście, na tym nie poprzestaniemy i w miarę naszych możliwości będziemy spełniać także inne życzenia Czytelników czyli Wasze.

A co w tym numerze? Przede wszystkim, wielki wakacyjny konkurs (zresztą nie ostatni, jaki dla Was szykujemy). Jeśli ktokolwiek czuje w sobie natchnienie, niechaj szybko chwyta za pióro – do odważnych świat należy. Poza tym, listy od Was, artykuł Gracza, cykl o role-playing, wkładka ze sklepem i plakatem. Wszystko to w zwiększonej dawce koloru.

Rzecz jasna, nie zapomnieliśmy też o grach. Mamy nadzieję, że proponowany zestaw zadowoli nawet tych wybrednych.

Na koniec jeszcze jedna sprawa. Dostajemy wiele sygnałów, że ŚGK nie wszędzie dociera i że nie wszyscy chętni mogą go kupić. Niestety, nie jesteśmy w stanie wysłać Wam poprzednich numerów – po prostu wyczerpaliśmy już nakład. Niemniej Wasze listy pomogły nam zorientować się w sytuacji i spróbujemy jakoś temu zaradzić. Tymczasem proponujemy Wam, abyście uporczywie nachodzili kioski RUCHU, aż kioskarze będą zamawiać odpowiednią ilość egzemplarzy (to naprawdę skutkuje).

A tak w ogóle, to radzimy ŚGK zaprenumerować – w ten sposób zaoszczędzicie sobie podobnych kłopotów. Zresztą pieniędzy także. No i weźmiecie udział w losowaniu nagrody specjalnej (szczegóły obok).

Redakcja

PS. Przepraszamy wszystkich zawiedzionych ostatnim ŚGK. Czarnobiałe ilustracje są oczywiście dziełem chochlika drukarskiego. No cóż, tym razem on był górą, ale jeszcze zobaczymy…

Indeks gier:
Alone in the Dark27
Black Crypt35
Desert Strike12
Dune19
Dungeon Master52
Exodus 301044
Grand Prix Unlimited39
James Pond II42
Jonathan57
Lord of the Rings23
Merchant Colony11
Pool of Radiance7
RasterBike58
Red Storm Rising (2)46
Sensible Socker16
Snooker14
Supremacy60
Piotr Pieńkowski

Świat Gier Komputerowych ponownie ukazał się jako numer podwójny (5-6/1993), jednak różnic w stosunku do poprzedniego wydania jest wiele.
Przede wszystkim zmienił się redaktor naczelny, stanowisko to objął dotychczasowy DTP-owiec Piotr Pieńkowski. Wraz z nadejściem jego rządów nastał czas zmian i już w tym numerze wprowadzono szereg nowości: więcej kolorowych stron (36 vs 20), plakat, konkursy, publicystykę, uruchomiono sklep wysyłkowy ŚGK z oryginalnymi grami, nawet okładka przeszła lekki lifting. Premierę miały rubryki „Listy” oraz „Między nami, graczami” (pozostały do ostatniego numeru pisma!). Mimo tej samej objętości (68 stron) w Świecie Gier Komputerowych znalazło się znacznie więcej treści niż same tylko opisy czy instrukcje do gier. A jak zapowiadał Naczelny we wstępniaku „…na tym nie poprzestaniemy…„. Jedyne co mogło zepsuć humor czytelnikom to… podwyżka ceny. I to całkiem spora, bo o 25% (25000 zł).

Pool of Radiance

Komputerowe Role-Playing – artykuł autorstwa Piotra [Bazyla] Orcholskiego, w którym opisał czym są i jakimi zasadami kierują się gry gatunku role-playing (RPG) oraz jakie korzyści daje przeniesienie ich do świata cyfrowego. Szczególnie wyczerpująco została wyjaśniona i podkreślona rola Mistrza Gry. Tekst zapoczątkował na łamach ŚGK przegląd tytułów role-playing (które gatunkowo usilnie kwalifikowano jako fantasy), w którym autor wyjaśniał ich reguły i podawał sposoby na ukończenie. Jako pierwszą opisał jedną z czterech części sagi Forgotten Realms czyli Pool of Radiance.