Świat Gier Komputerowych nr 5-6, 5-6/1993
Redaktor naczelny:
Redakcja:
Katarzyna Hojan (prenumerata)
Andrzej Kentzer
Krystyna Sałasińska
DTP:
Wojciech [Niedźwiedź] Stawski
Grafika:
Krzysztof Wirszyłło
Współpracownicy:
Szymon Grabowski
Jacek Ilczuk
Jacek Karolczak
Tomasz Kokoszczyński
Tomasz Kulbacki
Dariusz Lewkowski
Dominik Młyński
Piotr Orcholski
Jarosław Chrostowski
Marek Telecki
Adres redakcji:
ul. Świętojańska 2/7
85-017 Bydgoszcz
tel. 28-79-20
fax 22-64-03
Wydawca:
P.W.H. „ALFIN” sp. z o.o.
ul. Świętojańska 2/7
85-017 Bydgoszcz
Druk:
Łódzkie Zakłady Graficzne
ul. Dowborczyków 18
Łódź
Okładka:
Krzysztof Wirszyłło
Plakat:
Krzysztof Wirszyłło
Numer indeksu:
320358
Format:
207×295 mm
Liczba stron:
68
Spis treści:
Od Redakcji | 1 |
Listy | 2 |
Między nami, graczami | 3 |
Zapowiedzi | 4 |
Komputerowe role-playing | 6 |
Pool of Radiance | 7 |
Merchant Colony | 11 |
Desert Strike | 12 |
Snooker | 14 |
Sensible Socker | 16 |
Dune | 19 |
Lord of the Rings | 23 |
Alone in the Dark | 27 |
Wkładka | 31-34 |
Black Crypt | 35 |
Grand Prix Unlimited | 39 |
James Pond II | 42 |
Exodus 3010 | 44 |
Red Storm Rising (2) | 46 |
Dungeon Master | 52 |
Jonathan | 57 |
RasterBike | 58 |
Supremacy | 60 |
Market | 62 |
Drodzy Czytelnicy!
Oto trzymacie w rękach kolejny numer ŚGK. Jak już zapewne zauważyliście, w piśmie zaszło wiele zmian – wszystkie dzięki Waszym listom, za które serdecznie dziękujemy. Oczywiście, na tym nie poprzestaniemy i w miarę naszych możliwości będziemy spełniać także inne życzenia Czytelników czyli Wasze.
A co w tym numerze? Przede wszystkim, wielki wakacyjny konkurs (zresztą nie ostatni, jaki dla Was szykujemy). Jeśli ktokolwiek czuje w sobie natchnienie, niechaj szybko chwyta za pióro – do odważnych świat należy. Poza tym, listy od Was, artykuł Gracza, cykl o role-playing, wkładka ze sklepem i plakatem. Wszystko to w zwiększonej dawce koloru.
Rzecz jasna, nie zapomnieliśmy też o grach. Mamy nadzieję, że proponowany zestaw zadowoli nawet tych wybrednych.
Na koniec jeszcze jedna sprawa. Dostajemy wiele sygnałów, że ŚGK nie wszędzie dociera i że nie wszyscy chętni mogą go kupić. Niestety, nie jesteśmy w stanie wysłać Wam poprzednich numerów – po prostu wyczerpaliśmy już nakład. Niemniej Wasze listy pomogły nam zorientować się w sytuacji i spróbujemy jakoś temu zaradzić. Tymczasem proponujemy Wam, abyście uporczywie nachodzili kioski RUCHU, aż kioskarze będą zamawiać odpowiednią ilość egzemplarzy (to naprawdę skutkuje).
A tak w ogóle, to radzimy ŚGK zaprenumerować – w ten sposób zaoszczędzicie sobie podobnych kłopotów. Zresztą pieniędzy także. No i weźmiecie udział w losowaniu nagrody specjalnej (szczegóły obok).
Redakcja
PS. Przepraszamy wszystkich zawiedzionych ostatnim ŚGK. Czarnobiałe ilustracje są oczywiście dziełem chochlika drukarskiego. No cóż, tym razem on był górą, ale jeszcze zobaczymy…
Indeks gier:
Alone in the Dark | 27 |
Black Crypt | 35 |
Desert Strike | 12 |
Dune | 19 |
Dungeon Master | 52 |
Exodus 3010 | 44 |
Grand Prix Unlimited | 39 |
James Pond II | 42 |
Jonathan | 57 |
Lord of the Rings | 23 |
Merchant Colony | 11 |
Pool of Radiance | 7 |
RasterBike | 58 |
Red Storm Rising (2) | 46 |
Sensible Socker | 16 |
Snooker | 14 |
Supremacy | 60 |
Świat Gier Komputerowych ponownie ukazał się jako numer podwójny (5-6/1993), jednak różnic w stosunku do poprzedniego wydania jest wiele.
Przede wszystkim zmienił się redaktor naczelny, stanowisko to objął dotychczasowy DTP-owiec Piotr Pieńkowski. Wraz z nadejściem jego rządów nastał czas zmian i już w tym numerze wprowadzono szereg nowości: więcej kolorowych stron (36 vs 20), plakat, konkursy, publicystykę, uruchomiono sklep wysyłkowy ŚGK z oryginalnymi grami, nawet okładka przeszła lekki lifting. Premierę miały rubryki „Listy” oraz „Między nami, graczami” (pozostały do ostatniego numeru pisma!). Mimo tej samej objętości (68 stron) w Świecie Gier Komputerowych znalazło się znacznie więcej treści niż same tylko opisy czy instrukcje do gier. A jak zapowiadał Naczelny we wstępniaku „…na tym nie poprzestaniemy…„. Jedyne co mogło zepsuć humor czytelnikom to… podwyżka ceny. I to całkiem spora, bo o 25% (25000 zł).
Komputerowe Role-Playing – artykuł autorstwa Piotra [Bazyla] Orcholskiego, w którym opisał czym są i jakimi zasadami kierują się gry gatunku role-playing (RPG) oraz jakie korzyści daje przeniesienie ich do świata cyfrowego. Szczególnie wyczerpująco została wyjaśniona i podkreślona rola Mistrza Gry. Tekst zapoczątkował na łamach ŚGK przegląd tytułów role-playing (które gatunkowo usilnie kwalifikowano jako fantasy), w którym autor wyjaśniał ich reguły i podawał sposoby na ukończenie. Jako pierwszą opisał jedną z czterech części sagi Forgotten Realms czyli Pool of Radiance.