Strona główna » Newsy » Zamieć za oknem

Zamieć za oknem


Opublikowano: 22/04/2025 | Autor: Kambr Ordowik

Jeszcze dwa tygodnie temu notowaliśmy spadek temperatur. Sypnęło nawet przez chwilę śniegiem. Czekając na trzech zimnych ogrodników poczyniłem spostrzeżenie, że tematyka zamieci staje się ostatnimi czasy popularna na rynku księgarskim. W trend ten wpisuje się na niebiesko najbliższa premiera wydawnictwa SQN, które ma już na swoim koncie kilka tytułów związanych z gamingiem.

Czas odkryć karty. Czeka nas spotkanie z zamiecią z angielska, czyli z historią firmy Blizzard. 9 kwietnia premierę miała polska wersja książki „Play Nice. Powstanie, upadek i przyszłość Blizzarda” autorstwa Jasona Schreiera.

Dla fanów gier wideo nazwa Blizzard Entertainment oznaczała kiedyś perfekcję. Studio stojące za Diablo, Warcraft, Starcraft słynęło z tego, że stawiało radość z grania ponad wszystko. To, co zaczęło się jako marzenie dwóch studentów UCLA – tworzenie gier, w które sami chcieli grać – przerodziło się z czasem w gamingowe imperium z tysiącami pracowników, milionami fanów i miliardowymi przychodami.

Pełna okładka – sprawdziliśmy – dziury na wylot nie ma

Blizzard Entertainment – kiedyś symbol perfekcji i kreatywnej pasji, tym razem występuje jako bohater historii o cenie sukcesu małego początkowo zespołu zapaleńców, który stał się gigantem z milionami fanów na całym świecie.

A źle według autora dziać zaczęło się 2013 roku, gdy do głosu doszło Activision. Korporacyjne zasady zabijały ducha studia. Niedopracowane gry, zwolnienia, skandale i pozwy sądowe zrobiły swoje. Wizerunek Blizzarda pogrążył się w chaosie.

Jason Schreier

„Play Nice” oparto na ponad 300 wywiadach z obecnymi i byłymi pracownikami. Książka odsłania kulisy 33-letniej historii Blizzarda – historii pełnej kreatywności, frustracji, piękna i zdrady. To opowieść o tym, co tak naprawdę znaczy „krwawić na niebiesko” i jak wygląda starcie bezlitosnej pogoni za zyskiem z artystycznym idealizmem.

Jason Schreier to jeden z najlepszych dziennikarzy śledczych branży gier. Jest autorem Krwi, potu i pikseli i reporterem Bloomberg News, gdzie pisze o branży gier. Poprzednio przez osiem lat pracował dla Kotaku, jednego z największych portali internetowych o grach na świecie. O grach pisał wcześniej dla Wired, współpracował także z różnymi tytułami prasowymi, takimi jak „New York Times”, „Edge”, „Paste”, „Kill Screen” i The Onion News Network.

Za tłumaczenie na język polski odpowiedzialny był Bartosz Czartoryski. Książka w miękkiej oprawie liczy 416 stron. Pozyskała silny patronat medialny w składzie CD-Action, gryonline.pl, gram.pl, Spider’s Web, Konsolowe.info oraz Forumogadka Podcast.

źródła zdjęć i informacji: strona wydawnictwa SQN (sine qua non)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *