Jeszcze dwa tygodnie temu notowaliśmy spadek temperatur. Sypnęło nawet przez chwilę śniegiem. Czekając na trzech zimnych ogrodników poczyniłem spostrzeżenie, że tematyka zamieci staje się ostatnimi czasy popularna na rynku księgarskim. W trend ten wpisuje się na niebiesko najbliższa premiera wydawnictwa SQN, które ma już na swoim koncie kilka tytułów związanych z gamingiem.
Czas odkryć karty. Czeka nas spotkanie z zamiecią z angielska, czyli z historią firmy Blizzard. 9 kwietnia premierę miała polska wersja książki „Play Nice. Powstanie, upadek i przyszłość Blizzarda” autorstwa Jasona Schreiera.
Dla fanów gier wideo nazwa Blizzard Entertainment oznaczała kiedyś perfekcję. Studio stojące za Diablo, Warcraft, Starcraft słynęło z tego, że stawiało radość z grania ponad wszystko. To, co zaczęło się jako marzenie dwóch studentów UCLA – tworzenie gier, w które sami chcieli grać – przerodziło się z czasem w gamingowe imperium z tysiącami pracowników, milionami fanów i miliardowymi przychodami.

Blizzard Entertainment – kiedyś symbol perfekcji i kreatywnej pasji, tym razem występuje jako bohater historii o cenie sukcesu małego początkowo zespołu zapaleńców, który stał się gigantem z milionami fanów na całym świecie.
A źle według autora dziać zaczęło się 2013 roku, gdy do głosu doszło Activision. Korporacyjne zasady zabijały ducha studia. Niedopracowane gry, zwolnienia, skandale i pozwy sądowe zrobiły swoje. Wizerunek Blizzarda pogrążył się w chaosie.

„Play Nice” oparto na ponad 300 wywiadach z obecnymi i byłymi pracownikami. Książka odsłania kulisy 33-letniej historii Blizzarda – historii pełnej kreatywności, frustracji, piękna i zdrady. To opowieść o tym, co tak naprawdę znaczy „krwawić na niebiesko” i jak wygląda starcie bezlitosnej pogoni za zyskiem z artystycznym idealizmem.
Jason Schreier to jeden z najlepszych dziennikarzy śledczych branży gier. Jest autorem Krwi, potu i pikseli i reporterem Bloomberg News, gdzie pisze o branży gier. Poprzednio przez osiem lat pracował dla Kotaku, jednego z największych portali internetowych o grach na świecie. O grach pisał wcześniej dla Wired, współpracował także z różnymi tytułami prasowymi, takimi jak „New York Times”, „Edge”, „Paste”, „Kill Screen” i The Onion News Network.
Za tłumaczenie na język polski odpowiedzialny był Bartosz Czartoryski. Książka w miękkiej oprawie liczy 416 stron. Pozyskała silny patronat medialny w składzie CD-Action, gryonline.pl, gram.pl, Spider’s Web, Konsolowe.info oraz Forumogadka Podcast.
źródła zdjęć i informacji: strona wydawnictwa SQN (sine qua non)