Data pierwszego/ostatniego numeru:
Charakterystyczne rubryki: Konkursy, recenzje, skrzynka niekontraktowa, Na Horyzoncie, Cheaty zamiast resetu, Poradniki, Multimedia, Blacha, Internet, Komiks Johny, Odloty, Komiks Pyłek, Komix, Gra miesiąca, QuakeWorld, Przygrywki, Intro, Klub strategii, Kącik Starcrafta, komiks Górsky & Butch, kolumna 114, Konsole, Karty, Dla ucha, temat numeru, kinematograf Inne wyróżniki: białe litery tytułu na okładce z czerwoną literą "e", napis pod tytułem: magazyn gier komputerowych (nr 1-16), magazyn cyber niekulturalny (17-51), magazyn niekulturalny z cybertalerzykiem (edycja CD) powtarzające się często w szacie graficznej odcisk palca, lupa pieczątka spirala.
W chwili premiery Reset sprzedawany był jako "magazyn gier komputerowych" i koncentrował się na grach na PC. Trzon pisma był podobny jak w innych tytułach growych funkcjonujących na rynku: były nowości, zapowiedzi i recenzje, a także publicystyka, rubryka listów i konkursy. Cechą odróżniającą od konkurencji miał być swobodny styl pisania, nietypowa szata graficzna i rozbudowany dział publicystyki. Królował luźny styl i pisanie w "jajcarskiej", pełnej żartów, przekręcanych nazw i umyślnych lapsusów językowych konwencji. Layout autorstwa Mirosława Urbaniaka był bardzo charakterystyczny i bazował na symbolach odcisku palca i lupy. Dział publicystyki ("Odloty") natomiast był bardzo rozrośnięty i pochłaniał 20 i więcej procent magazynu, skupiając się prawie wyłącznie na tematach niezwiązanych z grami (UFO, filmy, literatura, historia, gry fabularne, technika wojskowa, motoryzacja, komiks itd.). Część artykułów pisana była przez czytelników. "Odloty" były czymś niespotykanym wśród czasopism o grach i z czasem stały się wizytówką Resetu.
Sprzedaż pierwszego numeru osiągnęła 40 tys. egzemplarzy i była na tyle satysfakcjonująca, że wydawca
postawił na dalszy rozwój i promocję pisma. Już od drugiego numeru można było nabyć sprzedawany oddzielnie krążek CD. Wystartował Reset BBS, działający w ramach sieci
FidoNet, a także strona www.reset.com.pl. Czytelnicy, którzy zdecydowali się na prenumeratę, otrzymywali darmowe konta e-mailowe.
Od jesieni 1997 roku redaktorzy Resetu brali udział w cyklicznych audycjach o grach w radiu ESKA.
Pierwsze poważne zmiany personalne w Resecie nastąpiły po ukazaniu się ośmiu numerów. Z końcem 1997 roku zwolniony został Jacek Marczewski, w krótkim czasie szeregi redakcji opuścili Piotr [Micz] Mańkowski, Radosław [von Radkovitsch] Walczyk, Piotr [Gawron] Gawrysiak, Dariusz [Berger] Góralski i Paweł [Pejotl] Jankowski. Nowym redaktorem naczelnym został Emil [Emilus] Leszczyński, zespół uzupełnili nowi autorzy: Piotr [Kruk] Leszczyński, Kamil [RooS] Ruszkowski czy Zofia Kurek. Zorganizowano od nowa działy (QuakeWorld Roosa, strategiczny Sathorna), dokonano niewielkiego liftingu szaty graficznej (nazwy rubryk, metryczki gier, znaczki jakości), a od kwietnia 1998 roku wprowadzono cover DVD (sprzedawany wciąż osobno). Nie wszystkie zmiany były jednak przyjazne graczom. Rezygnacja np. ze wstępniaków sprawiała, że czytelnicy nie byli zorientowani, co się w piśmie dzieje, nikt nie informował ich ani o zmianach, ani o planach.
Niecały rok po zmianie naczelnego nastąpiła kolejna roszada: Marka Konderskiego zastąpił Adam Siemieński.
W owym czasie skład redakcyjny sporo rotował, doszli także nowi autorzy. W numerze 30 (10/1999) na łamy pisma powrócił wstępniak.
Zmieniono szatę graficzną niektórych działów (QuakeWorld, sprzętowy), zmodyfikowano system ocen, pojawiła się także kolejna ankieta dla czytelników.
Mimo zabiegów mających uatrakcyjnić i zachęcić do kupna pisma, Reset systematycznie
tracił czytelników. Z początkowych 40 tysięcy miesięcznie w 1998 roku sprzedawano średnio 28 tysięcy. Rok później, głównie dzięki ukazaniu się
wersji z płytą CD sprzedaż poszła o kilka tysięcy w górę, ale w 2000 znowu spadła. Próbowano temu zaradzić na różne sposoby. Uproszczono
sposób zamawiania prenumeraty (infolinia), kusząc czytelników koszulkami, plecakami, pokrowcami na CD czy portfelami z logo magazynu. Braki wpływów ze
sprzedaży rekompensowano reklamami wszystkiego: karmy dla ryb, akcesoriów do akwarium, lodów, przewodników turystycznych, zegarków, a nawet keczupu.
Wydawało się, że po kilku nietrafionych decyzjach rok 2001 będzie decydował o być albo nie być
Resetu. "Drobiazgi" pokroju nowych rubryk (cover story, wkładka DOS - Dodatkowe Osiem Stron) czy zliftingowanej szaty
graficznej nie miały szans ruszyć słupków sprzedaży. To musiało być "mocne uderzenie" i nadeszło ono w kwietniu wraz numerem 48. Po raz pierwszy dołączono
wtedy 2 cover dyski z pełną wersją gry (SWAT 2). Od tej chwili dwie płyty i "pełniaki" stały się standardem.
Po zamknięciu Resetu grupa wiernych fanów stworzyła w 2003 roku e-zin Reset Forever, który layoutem i stylem starał się nawiązywać do oryginalnego tytułu. Nikt z redakcji zamkniętego czasopisma nie brał udziału w tworzeniu maga, który przetrwał aż cztery lata i zakończył działalność wiosną 2007 roku. Kilkanaście lat później, w trakcie imprezy Pixel Heaven 2019, wydano specjalny numer (52) Resetu. Na imprezie zorganizowano także panel dyskusyjny z redaktorami pisma, prowadzony przez Michała [Kroogera] Cichego.
|
Ważne wydarzenia w historii pisma: |
|||
05.1997 - Pierwszy numer magazynu Reset pojawił się w kioskach. Redaktorem naczelnym zostaje Jacek [User Jama] Marczewski. | |||
06.1997 - pierwsze wydanie płyty Reset CD, sprzedawanej osobno. Rusza strona internetowa pisma - www.reset.com.pl | |||
01.1998 - zmiana na stanowisku redaktora naczelnego. Jacka [User Jamę] Marczewskiego zastępuje Emil [Emilus] Leszczyński. | |||
04.1988 - pierwszy Reset DVD. | |||
07.1998 - Marek Konderski zostaje redaktorem naczelnym Resetu. | |||
09.1998 - uruchomienie działu konsolowego. | |||
11.1998 - dołączenie Reset CD do pisma, sprzedaż dwóch wersji magazynu - z CD i bez. | |||
03.1999 - Adam Siemieński ostaje redaktorem naczelnym Resetu. | |||
08.1999 - zmiana na stanowisku redaktora naczelnego, nowym zostaje ponownie Marek Konderski. | |||
06.2000 - Jacek [DeStroyer] Grabowski zostaje redaktorem naczelnym Resetu. | |||
04.2001 - pierwsza pełna wersja gry dołączona do magazynu (SWAT 2). | |||
06.2001 - wydanie 50 numeru Resetu. | |||
07.2001 - ukazał się ostatni 51 numer czasopisma Reset. | |||
08.2003 - premiera stworzonego przez fanów e-zina Reset Forever. | |||
05.2019 - jednorazowe wydanie specjalne Resetu przy okazji imprezy Pixel Heaven. |
Pełne wersje gier dołączane do pisma: |
|||
Cyberstorm 2 (Reset nr 50 z 6/2001) |
Spis numerów pisma: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Reset nr 01 | Reset nr 02 | Reset nr 03 | Reset nr 04 |
05/1997 | 06/1997 | 07/1997 | 08/1997 |
pobierz / info | pobierz | pobierz | pobierz |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Reset nr 05 | Reset nr 06 | Reset nr 07 | Reset nr 08 |
09/1997 | 10/1997 | 11/1997 | 12/1997 |
pobierz | pobierz | pobierz | pobierz |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Reset nr 09 | Reset nr 10 | Reset nr 11 | Reset nr 12 |
01/1998 | 02/1998 | 03/1998 | 04/1998 |
pobierz | pobierz | pobierz | pobierz |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Reset nr 13 | Reset nr 14 | Reset nr 15 | Reset nr 16 |
05/1998 | 06/1998 | 07/1998 | 08/1998 |
pobierz | pobierz | pobierz | pobierz |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Reset nr 17 | Reset nr 18 | Reset nr 19 | Reset nr 20 |
09/1998 | 10/1998 | 11/1998 | 12/1998 |
pobierz | pobierz | pobierz | pobierz |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Reset nr 21 | Reset nr 22 | Reset nr 23 | Reset nr 24 |
01/1999 | 02/1999 | 03/1999 | 04/1999 |
pobierz | pobierz | pobierz | pobierz |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Reset nr 25 | Reset nr 26 | Reset nr 27 | Reset nr 28 |
05/1999 | 06/1999 | 07/1999 | 08/1999 |
pobierz | pobierz | pobierz | pobierz |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Reset nr 29 | Reset nr 30 | Reset nr 31 | Reset nr 32 |
09/1999 | 10/1999 | 11/1999 | 12/1999 |
pobierz | pobierz | pobierz | pobierz |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Reset nr 33 | Reset nr 34 | Reset nr 35 | Reset nr 36 |
01/2000 | 02/2000 | 03/2000 | 04/2000 |
pobierz | pobierz | pobierz | pobierz |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Reset nr 37 | Reset nr 38 | Reset nr 39 | Reset nr 40 |
05/2000 | 06/2000 | 07/2000 | 08/2000 |
pobierz | pobierz | pobierz | pobierz |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Reset nr 41 | Reset nr 42 | Reset nr 43 | Reset nr 44 |
09/2000 | 10/2000 | 11/2000 | 12/2000 |
pobierz | pobierz | pobierz | pobierz |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Reset nr 45 | Reset nr 46 | Reset nr 47 | Reset nr 48 |
01/2001 | 02/2001 | 03/2001 | 04/2001 |
pobierz | pobierz | pobierz | pobierz |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Reset nr 49 | Reset nr 50 | Reset nr 51 | |
05/2001 | 06/2001 | 7-8/2001 | |
pobierz | pobierz | pobierz | |
Numery Specjalne: |
|||
![]() |
|||
Wydanie specjalne nr 1/19 (52) |
|||
05/2019 | |||
Powrót na stronę główną | Powrót do spisu pism o grach | Powrót na górę strony |