Piotr Nowakowski, [Delanov]

Rok urodzenia: b/d
Praca w pismach: Secret Service (1998), Click! (1999-2000), Komputer Świat GRY (2000-2002, 2006-2007), Play (2000-2003), GameStar (2003-2005)
Stanowisko: redaktor, redaktor naczelny (GameStar)
Inne pseudonimy: b/d

Piotr [Delanov] Nowakowski – dziennikarz, redaktor pism o grach, redaktor naczelny magazynu GameStar. Debiutował w Secret Service nr 60 z 9/1998. Niedługo potem, po dwóch numerach zniknął z łamów SS-a, by znaleźć się w zespole pracującym nad Clickiem!, nowym czasopismem wydawnictwa H. Bauer. Premiera pierwszego w Polsce dwutygodnika o grach odbyła się rok później, w październiku 1999 roku. Kilka miesięcy później, po ukazaniu się pierwszych sześciu numerów Delanov przeszedł do Axel Springer Polska. Tam wspomógł team pracujący nad kolejnym nowym periodykiem – Komputer Świat GRY, który zadebiutował w kwietniu 2000 roku. Jednocześnie zasilał tekstami magazyn Play, wydawany przez ten sam koncern. Z Axel Springer Polska odszedł na początku 2003 roku.

Mając doświadczenie w pracy przy wdrażaniu nowych projektów, Piotr [Delanov] Nowakowski po raz kolejny dołączył do zespołu opracowującego nowy tytuł na rodzimym rynku. Tym razem była to polska edycja niemieckiego miesięcznika GameStar, wydawanego przez koncern prasowy IDG. Premierowy numer pojawił się w kioskach w kwietniu 2003 roku. Do końca roku ukazało się osiem numerów pisma, w których Delanov zajmował się m.in. opisywaniem gier sportowych. Na początku 2004 roku magazyn nagle zniknął z rynku, co było związane z niesatysfakcjonującymi wynikami sprzedaży. Pod koniec roku nastąpił restart, w odchudzonej i jednocześnie graficznie odświeżonej formie. Na czele redakcji stanął Piotr Nowakowski. Niestety, magazyn po raz kolejny nie spełnił pokładanych w nim oczekiwań. W 2005 roku ukazały się tylko trzy numery plus wydanie specjalne o grze Sims 2. Następnym ruchem wydawcy było zastąpienie wersji papierowej elektroniczną, co ostatecznie pogrzebało GameStara jako tytuł prasowy. Delanov powrócił do Axel Springera i jeszcze przez dwa lata wspierał tekstami swoich kolegów z redakcji Komputer Świat GRY i Play’a. W 2007 roku definitywnie opuścił branżę prasową, choć nie zrezygnował z branży gier.
W styczniu 2008 roku Piotr Nowakowski został zatrudniony w CD Projekcie, gdzie, jako Project Manager, koordynował prace nad lokalizacjami gier. W połowie 2009 roku przeszedł do People Can Fly na stanowisko Level Designera. Brał udział w tworzeniu gry Bulletstorm, wydanej w lutym 2011 na platformy PC/X360/PS3. Po wykupieniu People Can Fly przez Epic Games, od 2011 roku kontynuuje pracę w nowo powstałej strukturze. Jako Senior Level Designer współtworzył m.in. Gears of War: Judgment (X360) i Fortnite (PC). Obecnie (od 2016 roku) pełni funkcję Lead Game Designera.
Piotr Nowakowski jest absolwentem Inżynierii Środowiska w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim.
