Piotr Bilski, [Alien]

 

Rok urodzenia: 1977
Praca w pismach: Świat Gier Komputerowych (1994-2003), Nowy Świat Gier Komputerowych (2003-2004)
Stanowisko: redaktor
Inne pseudonimy: Foxtrot

 

Piotr [Alien] Bilski Piotr [Alien] Bilski - autor tekstów, redaktor czasopism o grach. jego debiutancki tekst (praca konkursowa) opublikowano w Świecie Gier Komputerowych nr 5/1994 (17), regularną współpracę z ŚGK nawiązał kilka miesięcy później. Nie specjalizował się w żadnym konkretnym gatunku gier, jednak preferował tematykę fantastyczną, osadzoną w kosmosie. Początkowo tworzył głównie opisy (w 1998 roku zastąpione przez recenzje) i zapowiedzi, pod koniec lat 90-tych przedkładał publicystykę i poradniki. Pisał także o muzyce w rubryce "Pogranicza". Pozostawał w redakcji do końca funkcjonowania Świata Gier Komputerowych (nr 07-08/2003), a po jego zamknięciu przeszedł z zespołem do nowo utworzonego Nowego Świata Gier Komputerowych. Tutaj otrzymał zadanie poprowadzenia dwóch kącików dla graczy w debiutującym dziale "Hyde Park": Klubu gier kosmicznych oraz Klubu miłośników horrorów. Niestety, z powodów prawnych pismo zamknięto po wydaniu zaledwie dwóch numerów. Po tym fakcie Alien jeszcze jakiś czas pisał do serwisu GameLog, tworzonego przez byłych redaktórów ŚGK, po czym zakończył swoją przygodę z mediami o grach.

Zawodowo Piotr Bilski od lat związany jest jako pracownik naukowy z Politechniką Warszawską. Obecnie pełni funkcję kierownika Pracowni Sztucznej Inteligencji w Akustyce oraz zastępcy dyrektora ds. naukowych w Instytucie Radioelektroniki i Technik Multimedialnych. Posiada stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinie nauk technicznych. Jest autorem 4 patentów i blisko 100 publikacji naukowych.

 

Ciekawostki:

Alien w ŚGK nr 100 W Świecie Gier Komputerowych nr 1/2000, w dodatku specjalnym (tekst "Moja pierwsza armata") Piotr Bilski tak opisał swoje początki z komputerami: "Na początku lat dziewięćdziesiątych miałem okazję zobaczyć Dogs of War w wersji na Amigę. Do dzisiaj pamiętam niesamowicie kolorową grafikę, połączoną z sugestywną muzyką. To właśnie ten program sprawił, że mieć własny sprzęt. Długo potem zapraszałem jednego z kolegów na kilkugodzinny "multiplayer", podczas którego zabijaliśmy tysiące wrogów przy użyciu jednego z kilkunastu rodzajów broni (ach, ten minigun...). Najbardziej odpowiadała mi w grze wyjątkowo szybka akcja oraz aspekt ekonomiczny, związany z zakupem śmiercionośnego ekwipunku za pieniądze zarobione podczas kolejnych misji. Taki był początek, chociaż gry komputerowe odsłoniły przede mną prawdziwą postać dopiero, gdy zetknąłem się z Wing Commanderem na własnej A500+. Nigdy wcześniej nie sądziłem, iż gra komputerowa oprócz dostarczania rozrywki może zawierać także głębsze przesłania. Od tego momentu zmieniłem jednak zdanie i wiara w znaczącą rolę tego typu produkcji komputerowej pozostała we mnie do dziś.

 

Mini wywiad przeprowadzony z Piotrem [Alienem] Bilskim na łamach Świata Gier Komputerowych z okazji 10-lecia powstania pisma (ŚGK nr 122 - 2/2003):

Praca konkursowa Aliena w ŚGK 5/94 - W jaki sposób i kiedy dołączyłeś do zespołu tworzącego ŚGK?

Mój pierwszy kontakt z Światem Gier Komputerowych miał miejsce w 93 roku, kiedy to zaciekawiony recenzją gry Black Crypt kupiłem pierwszy numer tego miesięcznika. Akurat w nim ogłoszony został konkurs literacki pt. "Moja ulubiona gra", w którym wziąłem udział. Zostałem jego laureatem nagrodzonym za tekst na temat Wing Commandera. Członkiem redakcji zostałem jednak rok później, kiedy to latem 1994 pod wpływem ogromnego wrażenia, jakie zrobiła na mnie gra Reunion postanowiłem samorzutnie napisać jej recenzję.

- Jakie było najbardziej niesamowite lub zabawne zdarzenie, które się Tobie przytrafiło podczas prac nad ŚGK?

Gra Wing Commander: Prophecy pochłonęła mnie do tego stopnia, że straciłem kontakt ze światem zewnętrznym. Nieświadomy mojego stanu jeden z kolegów paląc papierosa schował się za krzesłem na którym siedziałem. Kiedy dym papierosowy dotarł do moich nozdrzy, pierwsza myśl, jaka mi zaświtała, była mniej więcej taka: "Trafili mnie! Palę się!".

  

Wywiad z Piotrem Bilskim, przeprowadzony przez Zapach Papieru w sierpniu 2021 roku:

Piotr Bilski w latach 90-tych

- Twój debiut w prasie o grach to…

… tekst w Świecie Gier Komputerowych na temat pierwszej części Wing Commandera (opublikowany w ŚGK 5/94 – przyp. red.), wysłany na konkurs literacki "Moja ulubiona gra", którego zostałem laureatem. Ta gra to było olśnienie - jakbym do nieba trafił - przeszedłem na Amidze chyba z 10 razy, później wielokrotnie każdą kolejną odsłonę na PC. Potem były już "zawodowe" recenzje, pierwsza kosmicznej strategii RTS Reunion (nawiasem mówiąc, tekst mógł powstać dzięki uprzejmości mojego brata ciotecznego z Warszawy, u którego zagrywałem się w wakacje na śmierć - gra była tylko na peceta, ja jeszcze miałem wtedy Amigę), druga zaś, już po zdobyciu przeze mnie PC 386DX 40MHz z 2 MB RAM, to Tie Fighter od Lucas Arts.

- W jakich grach się specjalizowałeś? Przeglądając Twoje opisy nie widzę trzymania się jednego gatunku, za to często wybierałeś tematykę kosmiczną.

Istotnie, nie uciekałem od żadnego gatunku, jednak faktycznie, tematyka kosmiczna to był mój "konik". W ogóle, moim ulubionym gatunkiem są symulacje walk myśliwców kosmicznych - seria Wing Commander, X-Wing i Tie Fighter, Freespace, Aquanox (wiem, to pod wodą, ale ma zdecydowanie klimat Wing Commandera :p) itd. Tylko żeby była jasność - nie jestem fanem "otwartych" światów typu Frontier, Star Citizen, czy X (kolejne części), wyjątkiem jest Privateer - ma być flota wojskowa, bohater ma stopień i wykonuje konkretne misje pozwalające mu zdobywać awanse i "popychać" kampanię do przodu... Do dzisiaj wyszukuję poszczególne tytuły (nie powstaje ich niestety zbyt wiele) i dokupuję je do swojej kolekcji. Mam cichą nadzieję, że kiedy wrócę na emeryturę do Olsztyna (czyli za jakieś 35 lat), będę sobie w to wszystko grać :). Ponadto jednak nie gardzę innymi tytułami osadzonymi w tematyce SF - bardzo lubię również wszystkie gry o bojowych maszynach kroczących typu Mechwarrior, Earthsiege, Shattered Steel itp. No i stąd idziemy dalej - wszelkie RTS-y typu Starcraft, Dune (kolejne odmiany), lubię też strategie w świecie Warhammera 40k... To chyba wynika po prostu z mojej fascynacji kosmosem, w latach 80. miałem dużo czasu na zapoznanie się z najlepszymi pozycjami literaturowymi typu "Kawaleria Kosmosu", "Gwiazdy Moje Przeznaczenie", książki Lema (pierwsze podejście do "Diuny" zakończyło się porażką - miałem wtedy 8 lat i to zdecydowanie była za trudna pozycja, dopiero w czasie studiów nadrobiłem zaległości i zdobyłem wszystkie tomy - mam zresztą dwa wydania) itp. Tak że podsumowując, jestem chyba fanem hard SF w ogóle (filmy, seriale, książki), co również widać na podstawie moich preferencji odnośnie gier - i zapewne też było to widać w czasie pracy dla Science Fiction nr 24 - 3/2003Świata Gier Komputerowych - przez chwilę byłem chyba nawet redakcyjnym ekspertem od Star Treka (którym nie pogardzę, choć to nie do końca mój klimat)... :)

- Znany jesteś doskonale czytelnikom Świata Gier Komputerowych, więc spytam przewrotnie. Czy w tamtych czasach oprócz ŚGK pisałeś gdzieś jeszcze?

Poza Światem Gier Komputerowych (prawie) nigdzie nie pisałem. Wyjątki to "SFera" (wydawana również przez Naczelnika), gdzie przez jakiś czas pisałem o grach, filmach i literaturze, a także "Science Fiction" (nr 24 - 3/2003 - przyp. red.), gdzie opublikowałem jedno opowiadanie – Krew Psa.

- Używałeś głównie nicka „Alien”. Skąd się wziął „Alien”?

Rzeczywiście, to był "dyżurny" pseudonim. Raz, że uwielbiam Obcego (oczywiście tylko pierwsze dwie części, reszta dla mnie nie istnieje). Dwa, czuję się na Ziemi naprawdę jak kosmita... :p Czasami zdarzało mi się podpisać w ŚGK jakimś pseudonimem dla efektu (Foxtrot - przyp.aut.). Przygotowywałem swego czasu numer dla "SFery" o horrorach i tam podpisywałem się Reggie Bannister, Ashley Williams i innymi personaliami bohaterów najsłynniejszych serii. Ale to były incydenty...

- Jaka była atmosfera pracy w redakcji Świata Gier Komputerowych?

Szczerze mówiąc nie wiem. Ze mną to w ogóle nietypowa sprawa, bo z tego, co się orientuję byłem jedynym członkiem redakcji spoza Bydgoszczy (nie jedynym – przyp. aut.). Pochodzę z Olsztyna, nigdy nie byłem w siedzibie redakcji, a do Bydgoszczy pierwszy raz w życiu pojechałem w 2019 r. Dlatego niewiele mam do powiedzenia na temat atmosfery pracy w ŚGK – dla mnie to była przede wszystkim samotna praca zadaniowa.

- W jaki sposób otrzymywałeś zlecenia pisania tekstów?

W pierwszym etapie pracy w Świecie Gier Komputerowych kontaktowałem się z Naczelnikiem oraz jego zastępcami przez telefon (jeszcze stacjonarny!). Potem, po nastaniu ery internetu, komunikowałem się dodatkowo za pośrednictwem poczty elektronicznej (miałem, jeśli dobrze pamiętam, adres foxtrot@sgk.com.pl).

 
Redakcja Świata Gier Komputerowych w jubileuszowym 50-tym wydaniu (2/1997).
Numer 15 - Piotr Bilski.

- Czyli nie poznałeś osobiście członków redakcji?

Niektórych poznałem. Tak naprawdę spotkałem się z członkami redakcji bodajże cztery razy: trzy razy na Gambleriadzie (oczywiście jako wówczas już mieszkaniec Warszawy MUSIAŁEM być na stoisku redakcyjnym), czwarty raz na zabawie sylwestrowej wydawnictwa Egmont, które w tamtym czasie "przejęło” wydawanie ŚGK. Rzecz jasna bardzo miło wspominam wszystkich, których miałem okazję poznać, w szczególności Naczelnika, Bazyla i ManJAka, mam też cichą nadzieję kiedyś jeszcze się z nimi zobaczyć i powspominać stare, dobre czasy...

- Nie utrzymujesz z dawnymi kolegami kontaktu?

Niestety nie. Próbowałem niedawno nawiązać kontakt z Naczelnikiem, niestety na razie bez rezultatu. Ale nie tracę nadziei i szczerze mówiąc, ciekawi mnie nieco, co kto porabia i jakie były jego losy po zakończeniu przygody ze Światem Gier Komputerowych... Za to mam bardzo dobry kontakt z Piotrkiem Gawrysiakiem (Gawronem) z Top Secret - pracujemy na tym samym wydziale, tylko w różnych Instytutach.

- Pisałeś do końca istnienia Świata Gier Komputerowych i Nowego Świata Gier Komputerowych. Jak zapamiętałeś okoliczności i ostatnie chwile współpracy z ŚGK?

Logo GameLoga

Koniec współpracy z ŚGK był przede wszystkim związany z faktem, że wydawanie czasopisma zostało zawieszone (niestety, nie znam szczegółów ani przyczyn). Ja akurat byłem po 1-szym roku studiów doktoranckich i musiałem się nieco dokładniej zabrać za działalność naukową (doktorat z informatyki/elektroniki jest niestety niezwykle czasochłonny). Uznałem zatem, że być może to akurat korzystny zbieg okoliczności skłaniający mnie, aby po prostu zakończyć ten etap życia. Co prawda napisałem jeszcze kilka tekstów do GameLoga (który był w pewnym sensie wirtualną wersją Świata Gier Komputerowych), ale traktowałem już tą działalność wyłącznie jako rozrywkę, a nie pracę w sensie zawodu wykonywanego.

- Nie próbowałeś gdzieś się zaczepić?

Otrzymywałem później oferty pracy dla czasopism/portali tematycznych poświęconych grom komputerowym, ale szczerze mówiąc uważałem pracę w redakcji Świata Gier Komputerowych za doświadczenie jedyne w swoim rodzaju, niepowtarzalne, którego nie da się odtworzyć, dlatego nigdy później już nie brałem udziału w takich przedsięwzięciach.

- Czy obecnie grasz?

Doom

Grywam (gram to może zbyt wiele powiedziane). Oczywiście, jako typowy dziaders, uważam, że "kiedyś to były czasy, a teraz to nie ma czasów" :p. Zatem, ze względu na niewielką ilość wolnego czasu, zdarza mi się wrócić dla relaksu do moich ulubionych gier sprzed 25 lat. Zainstalowane mam przede wszystkim: Doom (ten "klasyczny", w wersji od razu z drugą częścią i różnymi dodatkowymi scenariuszami - wszystko odpalane pod DOSBoksem), Mega-Lo-Mania (bardzo mi się podobała na Amidze), Lands of Lore (bardzo miło wspominam, bo to był pierwszy RPG, w jakiego grałem na PC, był wyraźnie bardziej zaawansowany od gier na Amigę typu Dungeon Master czy Eye of Beholder 1 i 2), Space Hulk (w sumie jedna z pierwszych gier SF, w które grałem na PC - to może się wydać zabawne, ale wtedy nie wiedziałem, co to jest Warhammer 40k :D ), no i oczywiście Wing Commander (ostatnio grałem w Prophecy, czyli piątą część). A, niedawno stałem się posiadaczem ZX Spectrum+, więc niewykluczone, że zacznę eksplorować jeszcze gry na komputery 8-bitowe (nigdy takowych nie miałem, zaczynałem od 16-bitowej Amigi)...

- Prawdziwy dinozaur z Ciebie, nie grywasz w nowe gry?

Z trochę nowszych rzeczy mam Ace Combat: Skies Unknown, Mech Commander, Mechwarrior 4: Vengeance (czyli, jak widać, symulatory). A na smartfonie mam zainstalowane Homescapes i Gardenscapes (bardzo dobre do zabijania czasu, kiedy np. na coś czekam). W ogóle (poza Androidem), dla mnie gry istnieją właściwie tylko na dwa systemy: Commodore Amiga oraz IBM PC. Nigdy nie kupiłem żadnej konsoli (mój brat ma X-Boksy i trochę próbowałem na tym grać, ale nie umiem przyzwyczaić się do padów), także pod tym względem jestem chyba zupełnym dinozaurem... :).

- Wspomniałeś wyżej o braku czasu. Czym się zajmujesz?

Obecnie działam naukowo na Politechnice Warszawskiej. Jestem kierownikiem Pracowni Sztucznej Inteligencji w Akustyce oraz zastępcą dyrektora ds. naukowych w Instytucie Radioelektroniki i Technik Multimedialnych.

ŚGK - Numer Jubileuszowy - 06/2018

- Czy studenci poważnego pracownika naukowego wiedzą, że był kiedyś współpracownikiem Świata Gier Komputerowych?

Niektórzy wiedzą, ale to raczej specyficzna grupa, interesująca się grami oraz mająca świadomość, że kiedyś były czasopisma o grach komputerowych inne niż CD-Action. Był czas, kiedy pracowałem w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie (to było w latach 2006-2014, jeśli mnie pamięć nie myli) i wtedy zdarzało się, że studenci pytali, czy to ja jestem ten "Alien"... :). Obecnie na Politechnice Warszawskiej to raczej rzadkość, niemniej w gablocie przed moim pokojem wiszą pewne informacje na temat tego, kim byłem... Także jeśli ktoś jest zainteresowany, wytrwałą pracą może dotrzeć do prawdy :p.

Zapach Papieru, 6 sierpień 2021

  

PYTANIE BONUSOWE

Zapach Papieru- Co sądzisz o Zapachu Papieru?. Odpowiedź może być krytyczna, byleby szczera ;)

Szczerze mówiąc, dotychczas nie wiedziałem o istnieniu tej strony. Jednak ostatnio (znaczy jakiś tydzień temu) zajrzałem na nią i muszę powiedzieć, że wspomnienia wróciły. Zapewne dzisiaj młodzi ludzie nie bardzo rozumieją, jak wiele kiedyś znaczyły czasopisma o grach komputerowych, ale dla takich jak ja to archiwum ma sporą wartość sentymentalną i w ogóle pozwala przypomnieć sobie pewne fakty, ale również z perspektywy czasu popatrzeć, jak się czasopisma rozwijały, jak wyglądało to dziennikarstwo "growe" w tamtym czasie... Mówiąc krótko - dobra robota :).

Piotr Bilski

  

Galeria:

Piotr [Naczelnik] Pieńkowski i Piotr [Alien] Bilski (z prawej) na stoisku
Świata Gier Komputerowych, Gambleriada 1995.
Piotr [Alien] Bilski (z prawej) z prezesem wydawnictwa IMAGO na stoisku
Świata Gier Komputerowych, Gambleriada 1996.
Piotr Bilski i aktor Andrzej Piechociński w studiu lokalizacji gier, lato 2001.
Piotr Bilski i aktor Wiktor Zborowski w studiu lokalizacji gier, lato 2001.
  

Spis artykułów:

1994
Corridor 7 (opis, Świat Gier Komputerowych nr 24 - 12/1994)
Reunion (opis, Świat Gier Komputerowych nr 21 - 9/1994)
Tie-Fighter (opis, Świat Gier Komputerowych nr 23 - 11/1994)

1995
1830 (opis, Świat Gier Komputerowych nr 33 - 9/1995)
Airpower (opis, Świat Gier Komputerowych nr 35 - 11/1995)
Alien Legacy (opis, Świat Gier Komputerowych nr 30 - 6/1995)
Astro Fire (opis, Świat Gier Komputerowych nr 31 - 7/1995)
Blake Stone 2 - Planet Strike (opis, Świat Gier Komputerowych nr 29 - 5/1995)
Brett Hull Hockey (opis, Świat Gier Komputerowych nr 33 - 9/1995)
Cena postępu (felieton, Świat Gier Komputerowych nr 35 - 11/1995)
Christmas Jetpack (opis, Świat Gier Komputerowych nr 36 - 12/1995)
Club Football Manager (opis, Świat Gier Komputerowych nr 36 - 12/1995)
Command Adventures - Starship (opis, Świat Gier Komputerowych nr 33 - 9/1995)
Custer's Last Command (opis, Świat Gier Komputerowych nr 36 - 12/1995)
Darkhalf (opis+solucja, Świat Gier Komputerowych nr 27 - 3/1995)
Darkwolf (opis, Świat Gier Komputerowych nr 33 - 9/1995)
Dungeon Hack (opis, Świat Gier Komputerowych nr 30 - 6/1995)
Evasive Action (opis, Świat Gier Komputerowych nr 25 - 1/1995)
Extractors (opis, Świat Gier Komputerowych nr 34 - 10/1995)
Hexen (zapowiedź, Świat Gier Komputerowych nr 36 - 12/1995)
Hi Octane (opis, Świat Gier Komputerowych nr 36 - 12/1995)
Hocus Pocus (opis, Świat Gier Komputerowych nr 35 - 11/1995)
Hyperspeed Reunion (opis, Świat Gier Komputerowych nr 25 - 1/1995)
Invicible Fighter (opis, Świat Gier Komputerowych nr 33 - 9/1995)
Ironseed (opis, Świat Gier Komputerowych nr 33 - 9/1995)
Już to gdzieś widziałem cz.1 (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 33 - 9/1995)
Już to gdzieś widziałem cz.2 (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 34 - 10/1995)
Już to gdzieś widziałem cz.3 (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 35 - 11/1995)
KA-50 Hokum (opis, Świat Gier Komputerowych nr 29 - 5/1995)
Knights of Xentar (opis, Świat Gier Komputerowych nr 34 - 10/1995)
Knights of Xentar (solucja, Świat Gier Komputerowych nr 35 - 11/1995)
Legions (opis, Świat Gier Komputerowych nr 35 - 11/1995)
Lunnar Command (opis, Świat Gier Komputerowych nr 34 - 10/1995)
Mantis (opis, Świat Gier Komputerowych nr 31 - 7/1995)
Mystic Towers (opis, Świat Gier Komputerowych nr 29 - 5/1995)
Nomad (opis, Świat Gier Komputerowych nr 25 - 1/1995)
Normality Inc. (zapowiedź, Świat Gier Komputerowych nr 36 - 12/1995)
Nova 5 (opis, Świat Gier Komputerowych nr 28 - 4/1995)
Outer Ridge (opis, Świat Gier Komputerowych nr 35 - 11/1995)
Outpost (opis, Świat Gier Komputerowych nr 31 - 7/1995)
Panthers in the Shadows (opis, Świat Gier Komputerowych nr 36 - 12/1995)
Prisoner of Ice (opis, Świat Gier Komputerowych nr 35 - 11/1995)
Protostar - War on the Frontier (opis, Świat Gier Komputerowych nr 32 - 8/1995)
Quake (zapowiedź, Świat Gier Komputerowych nr 35 - 11/1995)
Red Crystal (opis, Świat Gier Komputerowych nr 31 - 7/1995)
Shadowforce (opis, Świat Gier Komputerowych nr 33 - 9/1995)
Space Federation (opis, Świat Gier Komputerowych nr 31 - 7/1995)
Skyroads (opis, Świat Gier Komputerowych nr 29 - 5/1995)
Star Crusader (opis, Świat Gier Komputerowych nr 27 - 3/1995)
Terminal Terror (opis, Świat Gier Komputerowych nr 34 - 10/1995)
Unnatural Selection (opis, Świat Gier Komputerowych nr 26 - 2/1995)
Warriors (opis, Świat Gier Komputerowych nr 35 - 11/1995)
Whale's Voyage (opis, Świat Gier Komputerowych nr 27 - 3/1995)
Wing Commander 4 (zapowiedź, Świat Gier Komputerowych nr 35 - 11/1995)
Wolf (opis, Świat Gier Komputerowych nr 29 - 5/1995)
Zeppelin - Giants of the Sky (opis, Świat Gier Komputerowych nr 29 - 5/1995)

1996
Absolute Zero (opis, Świat Gier Komputerowych nr 42 - 6/1996)
Abuse (opis, Świat Gier Komputerowych nr 38 - 2/1996)
Action Soccer (opis, Świat Gier Komputerowych nr 37 - 1/1996)
Age of Rifles (opis, Świat Gier Komputerowych nr 48 - 12/1996)
Azrael's Tear (opis, Świat Gier Komputerowych nr 43 - 7/1996)
Baryon (opis, Świat Gier Komputerowych nr 39-40 - 3-4/1996)
Bedlam (opis, Świat Gier Komputerowych nr 46 - 10/1996)
Big Red Racing (opis, Świat Gier Komputerowych nr 46 - 10/1996)
Broken Sword (opis, Świat Gier Komputerowych nr 46 - 10/1996)
Bud Tucker in Double Trouble (opis, Świat Gier Komputerowych nr 46 - 10/1996)
Caesar 2 (opis, Świat Gier Komputerowych nr 38 - 2/1996)
Capitalism (opis, Świat Gier Komputerowych nr 37 - 1/1996)
Descent 2 (opis, Świat Gier Komputerowych nr 41 - 5/1996)
Dig, the (opis, Świat Gier Komputerowych nr 39-40 - 3-4/1996)
Dr Drago's Madcap Chase (opis, Świat Gier Komputerowych nr 39-40 - 3-4/1996)
Druid - Daemons of the Mind (opis, Świat Gier Komputerowych nr 42 - 6/1996)
Dungeon Keeper (opis, Świat Gier Komputerowych nr 45 - 9/1996)
Entombed (opis, Świat Gier Komputerowych nr 37 - 1/1996)
Gender Wars (opis, Świat Gier Komputerowych nr 44 - 8/1996)
Hellfire Zone (opis, Świat Gier Komputerowych nr 38 - 2/1996)
Hexen (opis, Świat Gier Komputerowych nr 38 - 2/1996)
Indiana Jones and His Desktop Adventures (opis, Świat Gier Komputerowych nr 47 - 11/96)
Indycar Racing 2 (opis, Świat Gier Komputerowych nr 41 - 5/1996)
Inordinate Desire (opis, Świat Gier Komputerowych nr 43 - 7/1996)
Into the Shadows (zapowiedź, Świat Gier Komputerowych nr 45 - 9/1996)
Kick Off 96 (opis, Świat Gier Komputerowych nr 47 - 11/1996)
Kim jesteś, herosie? (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 39-40 - 3-4/1996)
Kosmiczne anomalie (artykuł /współautor/, Świat Gier Komputerowych nr 44 - 8/1996)
Machines, the (opis, Świat Gier Komputerowych nr 37 - 1/1996)
Megarace 2 (opis, Świat Gier Komputerowych nr 46 - 10/1996)
MissionForce: CyberStorm (opis, Świat Gier Komputerowych nr 48 - 12/1996)
Normality Inc. (opis, Świat Gier Komputerowych nr 41 - 5/1996)
O jak Obcy (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 41 - 5/1996)
Power Slave (opis, Świat Gier Komputerowych nr 47 - 11/1996)
Prince of Persia 2 (opis, Świat Gier Komputerowych nr 47 - 11/1996)
Rayman (opis, Świat Gier Komputerowych nr 42 - 6/1996)
Rebel Assault 2 (opis, Świat Gier Komputerowych nr 38 - 2/1996)
Renegade 2 (opis, Świat Gier Komputerowych nr 45 - 9/1996)
S.T.O.R.M (opis, Świat Gier Komputerowych nr 47 - 11/1996)
Shellshock (opis, Świat Gier Komputerowych nr 42 - 6/1996)
Sim Isle (opis, Świat Gier Komputerowych nr 42 - 6/1996)
Strife (opis, Świat Gier Komputerowych nr 45 - 9/1996)
Syndicate Wars (zapowiedź, Świat Gier Komputerowych nr 38 - 2/1996)
Terminator, the: Future Shock (opis, Świat Gier Komputerowych nr 41 - 5/1996)
Terra Nova (opis, Świat Gier Komputerowych nr 43 - 7/1996)
TKO Boxing (opis, Świat Gier Komputerowych nr 46 - 10/1996)
Touche - The Adventures of the Fifth Musketeer (opis, ŚGK nr 44 - 8/1996)
Trochę o sprzęcie (felieton, Świat Gier Komputerowych nr 38 - 2/1996)
Vinyl - bogini z Marsa (opis, Świat Gier Komputerowych nr 37 - 1/1996)
Wing Commander IV - The Price of Freedom (opis, Świat Gier Komputerowych nr 42 - 6/96)
Wooden Ships and Iron Men (opis, Świat Gier Komputerowych nr 48 - 12/1996)
Xixit (opis, Świat Gier Komputerowych nr 38 - 2/1996)

1997
A-10 Cuba (opis, Świat Gier Komputerowych nr 52 - 4/1997)
Alien Trilogy (opis, Świat Gier Komputerowych nr 50 - 2/1997)
Archimedean Dynasty (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 55 - 7/1997)
Blood & Magic (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 53 - 5/1997)
Cave Wars (opis, Świat Gier Komputerowych nr 55 - 7/1997)
Comanche 3 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 59 - 11/1997)
Daggerfall (opis, Świat Gier Komputerowych nr 50 - 2/1997)
Deadlock (opis, Świat Gier Komputerowych nr 52 - 4/1997)
Earth 2140 (opis, Świat Gier Komputerowych nr 60 - 12/1997)
Ecstatica 2 (opis, Świat Gier Komputerowych nr 52 - 4/1997)
Gender Wars (opis, Świat Gier Komputerowych nr 51 - 3/1997)
Hellbender (opis, Świat Gier Komputerowych nr 57 - 9/1997)
Hind (opis, Świat Gier Komputerowych nr 49 - 1/1997)
Imperium Galactica (opis, Świat Gier Komputerowych nr 56 - 8/1997)
Interaktywne kino (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 53 - 5/1997)
KK'N'D (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 57 - 9/1997)
Longbow Gold (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 58 - 10/1997)
Lords of the Realm 2 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 58 - 10/1997)
M.A.X. (opis, Świat Gier Komputerowych nr 50 - 2/1997)
M.A.X. (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 54 - 6/1997)
Mysz optyczna (test sprzętu, Świat Gier Komputerowych nr 59 - 11/1997)
Outlaws (opis, Świat Gier Komputerowych nr 57 - 9/1997)
Pandora Directive (opis, Świat Gier Komputerowych nr 49 - 1/1997)
Redneck Rampage (opis, Świat Gier Komputerowych nr 59 - 11/1997)
Star General (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 60 - 12/1997)
Terminator, the: SkyNET (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 59 - 11/1997)
Wampirze, dlaczego masz takie wielkie zęby? (artykuł, ŚGK nr 52 - 4/1997)
War Wind (opis, Świat Gier Komputerowych nr 49 - 1/1997)
War Wind (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 57 - 9/1997)
Wing Commander IV (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 51 - 3/1997)
X-COM: Apocalypse (opis, Świat Gier Komputerowych nr 57 - 9/1997)
X-COM: Apocalypse (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 59 - 11/1997)

1998
Beast Wars - Transformers (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 70 - 10/1998)
Clash (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 64 - 4/1998)
Cyberstorm 2 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 69 - 9/1998)
Deadlock 2 (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 70 - 10/1998)
Dune 2000 (recenzja+pordanik, Świat Gier Komputerowych nr 71 - 11/1998)
Earth 2140 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 65 - 5/1998)
Earth 2140: Final Conflict (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 69 - 9/1998)
Herce, Mechy, Battletechy (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 69 - 9/1998)
Historia lubi się powtarzać cz.1 (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 65 - 5/1998)
Historia lubi się powtarzać cz.2 (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 66 - 6/1998)
Incubation (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 68 - 8/1998)
Jacy będziemy jutro? (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 67 - 7/1998)
KALI - jutrzenka graczy (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 64 - 4/1998)
Knights & Merchants (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 72 - 12/1998)
Krótka historia sagi Wing Commander (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 68 - 8/1998)
Książę i tchórz (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 63 - 3/1998)
Lords of Magic (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 65 - 5/1998)
Man of War (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 70 - 10/1998)
Mech Commander (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 70 - 10/1998)
Mech Commander (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 71 - 11/1998)
Might & Magic 6 (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 71 - 11/1998)
Myth: The Fallen Lords (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 65 - 5/1998)
PC Gun (test sprzętu, Świat Gier Komputerowych nr 61 - 1/1998)
Rebellion (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 67 - 7/1998)
Sanitarium (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 69 - 9/1998)
Sanitarium (solucja, Świat Gier Komputerowych nr 70 - 10/1998)
Shadows over Riva (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 62 - 2/1998)
SpecOps (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 69 - 9/1998)
Starcraft (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 67 - 7/1998)
SWAT 2 (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 70 - 10/1998)
Team Apache (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 72 - 12/1998)
Warhammer 40.000: Final Liberation (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 66 - 6/1998)
Warhammer: Dark Omen (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 68 - 8/1998)
Wing Commander: Prophecy (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 64 - 4/1998)
X-COM: Interceptor (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 68 - 8/1998)
X-COM: Interceptor (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 69 - 9/1998)
Zemsta po latach (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 71 - 11/1998)

1999
Airline Tycoon (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 83 - 11/1999)
Aliens vs. Predator (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 79 - 7/1999)
Alpha Centauri (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 78 - 6/1999)
Baldur's Gate (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 80 - 8/1999)
Braveheart (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 82 - 10/1999)
Caesar 3 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 74 - 2/1999)
Civilization: Call to Power (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 77 - 5/1999)
Civilization: Call to Power (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 80 - 8/1999)
Command & Conquer: Tiberian Sun (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 83 - 11/1999)
Corsairs (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 80 - 8/1999)
Czy trudno być bogiem? (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 82 - 10/1999)
Dark Stone (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 84 - 12/1999)
Delta Force (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 76 - 4/1999)
Delta Force (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 79 - 7/1999)
Dungeon Keeper 2 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 82 - 10/1999)
Fighter Pilot (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 73 - 1/1999)
Hardwar (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 73 - 1/1999)
Heroes of Might and Magic 3: The Restoration of Erathia (recenzja, ŚGK nr 76 - 4/1999)
Heroes of Might and Magic 3: The Restoration of Erathia (poradnik, ŚGK nr 77 - 5/1999)
Homeworld (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 83 - 11/1999)
Homeworld (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 84 - 12/1999)
Jagged Alliance 2 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 83 - 11/1999)
Jeff Wayne's The War of the Worlds (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 76 - 4/1999)
Klingon Honor Guard (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 74 - 2/1999)
Mechwarrior 3 (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 80 - 8/1999)
Mechwarrior 3 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 81 - 9/1999)
Myth 2: Soulblighter (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 75 - 3/1999)
Myth 2: Soulblighter (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 77 - 5/1999)
Populous: The Beginning (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 74 - 2/1999)
Rally Championship (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 84 - 12/1999)
Reflux (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 73 - 1/1999)
Saga: Gniew Wikingów (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 82 - 10/1999)
SimCity 3000 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 78 - 6/1999)
Star Trek: Birth of the Federation (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 80 - 8/1999)
Star Trek: Birth of the Federation (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 81 - 9/1999)
Starsiege (recenzja + poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 78 - 6/1999)
Tom Clancy's Rainbow Six (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 77 - 5/1999)
Warhammer 40.000: Chaos Gate (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 76 - 4/1999)
Wirtualne podróże w czasie (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 80 - 8/1999)
X - Beyond the Frontier (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 84 - 12/1999)
X-Wing Alliance (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 79 - 7/1999)

2000
Agharta (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 94 - 10/2000)
Airport Inc. (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 92 - 8/2000)
Command & Conquer: Tiberian Sun – Firestorm (poradnik, ŚGK nr 90 - 6/2000)
Delta Force 2 (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 86 - 2/2000)
Dragonfire (recenzja+poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 91 - 7/2000)
Fabula Rasa (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 88 - 4/2000)
Flanker 2.0 (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 86 - 2/2000)
Force Commander (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 90 - 6/2000)
Freespace 2 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 91 - 7/2000)
Ground Control (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 94 - 10/2000)
Imperium Galactica 2 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 95 - 11/2000)
Kroniki Czarnego Księżyca (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 89 - 5/2000)
Kto czyta, nie błądzi (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 93 - 9/2000)
Muzyczne rytmy gier komputerowych (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 90 - 6/2000)
Nox (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 92 - 8/2000)
Panzer General 3D (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 85 - 1/2000)
Rezerwowe Psy (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 86 - 2/2000)
Rites of War (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 85 - 1/2000)
Rogue Spear (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 85 - 1/2000)
Soldier of Fortune (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 93 - 9/2000)
Starlancer (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 95 - 11/2000)
SWAT 3 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 87 - 3/2000)
Thief 2 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 91 - 7/2000)
TZAR - Ciężar korony (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 89 - 5/2000)
Warlords Battlecry (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 93 - 9/2000)
Warlords Battlecry (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 95 - 11/2000)
Wizards and Warriors (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 96 - 12/2000)

2001
Alien Nations 2 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 108 - 12/2001)
Battle Isle 4: The Andosia War (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 99 - 3/2001)
Black & White (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 105 - 9/2001)
Conquest: Frontier Wars (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 107 - 11/2001)
Cossacks: European Wars (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 102 - 6/2001)
Emperor: Battle for Dune (beta-test, Świat Gier Komputerowych nr 103 - 7/2001)
Emperor: Battle for Dune (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 105 - 9/2001)
Homeworld: Cataclysm (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 97 - 1/2001)
MechWarrior 4: Vengeance (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 97 - 1/2001)
MechWarrior 4: Vengeance (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 98 - 2/2001)
Mech Commander 2 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 107 - 11/2001)
Polacy i gęsi cz.1 (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 102 - 6/2001)
Polacy i gęsi cz.2 (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 103 - 7/2001)
Polacy i gęsi cz.3 (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 104 - 8/2001)
Star Trek: Away Team (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 101 - 5/2001)
Star Trek: Elite Force - Expansion Pack (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 103 - 7/01)
Star Trek: Starfleet Command vol.2: Empires at War (recenzja, ŚGK nr 101 - 5/2001)
Star Trek: Starfleet Command vol.2: Empires at War (poradnik, ŚGK nr 102 - 6/2001)
Starship Troopers (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 99 - 3/2001)
Starship Troopers (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 101 - 5/2001)
Stupid Invaders (solucja, Świat Gier Komputerowych nr 101 - 5/2001)
Tropico (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 104 - 8/2001)
Umysł nowej ery (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 97 - 1/2001)
Wizards and Warriors (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 100 - 4/2001)

2002
Age of Wonders 2: Tron czarnoksiężnika (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 117 - 9/2002)
Aquanox (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 111 - 3/2002)
Aquanox (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 112 - 4/2002)
Anders Lundqvist - Unknown Destination (recenzja muzyczna, ŚGK nr 111 - 3/2002)
Another War (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 115 - 7/2002)
Battle Realms (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 114 - 6/2002)
Black & White: Creature Isle (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 111 - 3/2002)
Black & White: Creature Isle (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 113 - 5/2002)
Blaze - Tenth Dimension (recenzja muzyczna, Świat Gier Komputerowych nr 112 - 4/2002)
Capitalism 2 (beta-test, Świat Gier Komputerowych nr 111 - 3/2002)
Capitalism 2 (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 112 - 4/2002)
Capitalism 2 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 113 - 5/2002)
Car Tycoon (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 112 - 4/2002)
Clannad - Landmarks (recenzja muzyczna, Świat Gier Komputerowych nr 117 - 9/2002)
Comanche 4 (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 109 - 1/2002)
Comanche 4 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 111 - 3/2002)
Command & Conquer Renegade (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 111 - 3/2002)
Conquest: Wojny pogranicza (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 114 - 6/2002)
Corsairs (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 117 - 9/2002)
El-Projekt (recenzja muzyczna, Świat Gier Komputerowych nr 120 - 12/2002)
Empire Earth (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 109 - 1/2002)
Grand Theft Auto 3 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 116 - 8/2002)
Grzegorz Ciechowski - Wiedźmin (recenzja muzyczna, ŚGK nr 118 - 10/2002)
Mechwarrior 4 - Black Knight (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 115 - 7/2002)
Mike Oldfield - Songs of Distant Earth (recenzja muzyczna, ŚGK nr 113 - 5/2002)
Mike Oldfield - Tres Lunas (recenzja muzyczna, ŚGK nr 119 - 11/2002)
Myth 3 (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 111 - 3/2002)
Paradise Cracked (beta-test, Świat Gier Komputerowych nr 116 - 8/2002)
Protonic Storm - Epsilon (recenzja muzyczna, Świat Gier Komputerowych nr 115 - 7/2002)
Rhapsody - Power of the Dragonflame (recenzja muzyczna, ŚGK nr 114 - 6/2002)
Star One - Space Metal (recenzja muzyczna, Świat Gier Komputerowych nr 116 - 8/2002)
Star Trek: Armada 2 (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 110 - 2/2002)
Star Trek: Bridge Commander (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 113 - 5/2002)
Sum of All Fears, the (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 120 - 12/2002)
Twierdza (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 110 - 2/2002)
Vangelis - Mythodea (recenzja muzyczna, Świat Gier Komputerowych nr 110 - 2/2002)
Warcraft 3 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 117 - 9/2002)
Warrior Kings (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 115 - 7/2002)
Windows XP (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 115 - 7/2002)
Wyprawa na krańce wszechświata (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 113 - 5/2002)

2003
Colin MrRae Rally 3 (beta-test, Świat Gier Komputerowych nr 126 - 6/2003)
Czarna dziura w wirtualnym wszechświecie (artykuł, ŚGK nr 121 - 1/2003)
Freelancer (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 125 - 5/2003)
Hegemonia (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 124 - 4/2003)
Homeworld 2 (recenzja, Nowy Świat Gier Komputerowych nr 1 - 12/2003)
Hyde Park: Homeworld - poradnik praktyczny (poradnik, Nowy ŚGK nr 1 - 12/2003)
Hyde Park: Na galaktycznym szlaku (artykuł, Nowy Świat Gier Komputerowych nr 1 - 12/03)
Hyde Park: Sposób na straszenie (artykuł, Nowy Świat Gier Komputerowych nr 1 - 12/2003)
Iron Savior - Condition Red (recenzja muzyczna, ŚGK nr 121 - 1/2003)
Laserdance - Strikes Back (recenzja muzyczna, Świat Gier Komputerowych nr 122 - 2/03)
Mechwarrior 4: Mercenaries (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 127-128 - 7-8/2003)
No One Lives Forever 2 (poradnik, Świat Gier Komputerowych nr 123 - 3/2003)
Po końcu świata (artykuł, Nowy Świat Gier Komputerowych nr 1 - 12/2003)
Soldiers of Anarchy (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 122 - 2/2003)
Tajna broń w grach komputerowych (artykuł, Świat Gier Komputerowych nr 122 - 2/2003)
Tori Amos - Scarlet's Walk (recenzja muzyczna, Świat Gier Komputerowych nr 123 - 3/03)
Wing Commander: Unknow Enemy (recenzja, Świat Gier Komputerowych nr 121 - 1/2003)

2004
Gracz - istota kreatywna (artykuł, Nowy Świat Gier Komputerowych nr 2 - 1/2004)
Hyde Park: Strach z komputera na dużym ekranie (artykuł, Nowy ŚGK nr 2 - 1/2004)
Hyde Park: Wszechświat bez tajemnic (artykuł, Nowy ŚGK nr 2 - 1/2004)
"Poprawiłem moduł sztucznej inteligencji" (wywiad, Nowy ŚGK nr 2 - 1/2004)



Powrót na stronę główną Powrót do spisu autorów Powrót na górę strony